295 läst · 6 svar
295 läst
6 svar
Golvbrunn och duschhörna
Jag bor i hyresrätt och vill ta bort badkaret och installera en duschhörna istället, har sett att man kan limma duschväggarna för att slippa borra och anlita rörmokare, har utanpåliggande rör. Nu till själva frågan, jag har golvbrunn var i röret från tvättmaskinen går ner i golvbrunnen, om jag nu sätter en duschhörna med duschkar över brunnen och det tex skulle bli en vattenläcka från maskinen rinner ändå vattnet ner under duschkaret eller hur ska jag tänka här? (Ursäkta för kanske dum fråga, men jag kan verkligen ingenting om sånt här) eller är det bättre att satsa på duschkabin och anlita en rörmokare? Tack på förhand, Susanne
Hyresrätt, du borde nog snacka med värden först. Eller har han gett dig fria händer att göra vad du vill med badrummet.Sushol skrev:
Ja jag har fått ok av hyresvärden att sätta in duschhörna alt duschkabin med certifierad rörmokare, men jag började själv att fundera på detta och hoppas på att kunna få svar från någon kunnig inom detta innan jag går vidare med projektet.L lbgu skrev:
Ja det förstår jag att man kan testa, men brukar det vara mellanrum under ett duschkar så att vattnet ändå kan rinna fritt? Eller är jag helt ute och cyklar när jag tänker att man kan ”dölja” den fula golvbrunnen genom att lägga karet över brunnen.
Inga problem med det. En kabin står till 99 % på ben och vatten rinner under. Från kabinen är det säkert ett rör som går till brunnen och är den alltid fylld då och ingen lukt från avloppet.Sushol skrev:
Klicka här för att svara