Jag har installerat golvbrunnen och den är ett par millimeter lägre än golvspånet (typ 5mm). Jag misstänker att detta kommer bli ett problem sen vid flytspacklingen? Jag tänkte flystpackla för att bygga fall i badrummet. Plastmatta kommer det bli. Bör man montera bort och såga ut en plywoodform för att höja upp golvbrunnen några milimeter ovanför golvspånet, och sen flytspackla mot Purusplattan?
Mvh
Mvh

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du köper en förhöjnings ring på 13 mm å sätter där från purus, sen armerings nät på golv ,

Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 722 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 722 inlägg
Jag jobbar inte mycket med Purus men är det inte så att du ska vända plattan om och använda medföljande 12mm distansring till brunnen så den kommer upp om du ska fallspackla och således spackla ända fram till brunnsflänsen...
Det har jag en känsla av i alla fall. 🤔
Det har jag en känsla av i alla fall. 🤔
Ja för att du kommer ej att kunna få till rätt fall ner till brunnenE.Linkan skrev:
Ja man kan vända på plattan och höja ringen på de sättet
Ja flytspacklet måste ut på plattan , annars kommer de bli helt platt runt brunn
Jo:E.Linkan skrev:
Denna monteringsplatta är vändbar. Till plastmatta används den plana sidan utan distansring. Till klinkergolv används sidan med urtag och distansringen på 12,5mm. När distansringen inte används, så passar alla plastgolvbrunnar i 150-dimension exkl. Saga och Rot. Med distansringen monterad passar följande plastgolvbrunnar: alla Oden, alla Brage, Ymer 50, Duschbrunn och Flex
https://www.golvpoolen.se/badrum/vv...eringsplatta-purus-purusplattan-2014/p-784239
Allvetare
· Västra götaland
· 9 662 inlägg
Hade en mattläggare i min tvättstuga häromveckan som inte gillade "den plana sidan" ..
Jag hade gjort på två olika sätt, sidan med hål upp i duschen där jag spacklat fall, och plana sidan på avloppet där tvättmaskinen ska gå ner, och han sade att han tyckte beskrivningen var fel, ingen plan sida när det skulle vara fall....
Jag hade gjort på två olika sätt, sidan med hål upp i duschen där jag spacklat fall, och plana sidan på avloppet där tvättmaskinen ska gå ner, och han sade att han tyckte beskrivningen var fel, ingen plan sida när det skulle vara fall....

Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 722 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 722 inlägg
Håller med dig och ska man kunna flytspackla ett fall så måste håliga sidan vara uppåt med distansring så man kan flytspackla fall fram till flänsen.Dan_Johansson skrev:
Hade en mattläggare i min tvättstuga häromveckan som inte gillade "den plana sidan" ..
Det lilla fallet inbyggt i plattan är ju helt meningslöst i min värld.
Annars får gärna något proffs på Purus förklara för mig/oss hur man ska kunna spackla ett fall över hela golvet som ska liva med brunnsflänsen. 😱🙃
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur montera fönsterdörr 380mm lägre än golv – bästa lösning
Utbyggnad och tillbyggnad -
Tunnt flytspackel ovanpå rör till golvbrunn
Badrum -
Lägre ränta vid högre amortering, eller tvärt om?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Golvbrunn som läcker till undervåning, dolt fel?
Juridik -
Golvbrunn högre än klinker går det ta bort och göra den lägre
Badrum