Hej!
En svag doft i badrummet i min nyinköpta lägenhet fick mig att bli rädd över att golvbrunnen kanske är felinstallerad. Jag har försökt googla mig fram men blir inte klokare.
Kan det se ut såhär? Om inte, finns det något jag kan göra?
Har ett stambyte på gång inom 3-5 år så skulle vara skönt att inte behöva lägga en massa pengar på en badrumsrenovering som sen behöver rivas upp.
En svag doft i badrummet i min nyinköpta lägenhet fick mig att bli rädd över att golvbrunnen kanske är felinstallerad. Jag har försökt googla mig fram men blir inte klokare.
Kan det se ut såhär? Om inte, finns det något jag kan göra?
Har ett stambyte på gång inom 3-5 år så skulle vara skönt att inte behöva lägga en massa pengar på en badrumsrenovering som sen behöver rivas upp.
Tätskiktet ser ut att va felinstallerat, mellan kl 11-12 ser det ut att sticka fram brunsmanshett, det ser även ut på ovansidan av grå klämringen att man kan se brunnsflänns, vilket är mycket alvarligare, men det verkar va relativt nyrenoverat då puras hade blåa klämringar förut, så bästa är väll att ta det med behörig firma som utfört jobbet med kvalitetsdokument,
lägg upp en/flera bättre bilder när den är rengjord bättre så kan du få ett bättre utlåtande.
lägg upp en/flera bättre bilder när den är rengjord bättre så kan du få ett bättre utlåtande.
Tack så mycket för svar. Vad ledsen jag blir. Mailar mäklaren imorgon och frågar om hjälp med att kontakta ansvarig firma.
Går det att se bättre utifrån de bifogade bilderna?
Går det att se bättre utifrån de bifogade bilderna?
Razmaz skrev:
Ja absolut! Det är alla fel i boken men ring mäklare kolla om med hen om du ska ta kontakt med brf om det skulle visats bli skador på fastigheten som brf äger, då borde förra ägaren ha ansvar mot brf också, men en badrumsrenovering åker du på.....Razmaz skrev:
Tack så mycket för svar, det är snällt att du hjälpte mig. Blir nog svårt att sova inatt.X xzyllion skrev: