Så nu att det grå vvs arna lagt på har blivit dåligt vet ej vad det är för något men behöver nog lägga på nytt där
Någon som kan tipsa vad jag ska göra lägga på nytt ..
Någon som kan tipsa vad jag ska göra lägga på nytt ..
De du har där är ett rollbart tätskikt som är en gummi massa,, att döma av hur brunnen ser ut så har badrummet några år på nacken ,,
Om du slutar att använda duschen på några dagar så att allt blir riktigt torrt , så kan du tvätta försiktigt och påföra ny gummi massa , men risken är att det inte blir tätt pga avlagringar och skit ,
Annars är det en dusch kabin som gäller för att minimera riskerna att vattnet åker in i sprickorna och gå vidare till underliggande golv ,
Om du slutar att använda duschen på några dagar så att allt blir riktigt torrt , så kan du tvätta försiktigt och påföra ny gummi massa , men risken är att det inte blir tätt pga avlagringar och skit ,
Annars är det en dusch kabin som gäller för att minimera riskerna att vattnet åker in i sprickorna och gå vidare till underliggande golv ,
Tät lär ju ligga tätsikt under till ochså företaget som gjort detta badrum är seriöst och ännu verksamtR Rickard.lj skrev:De du har där är ett rollbart tätskikt som är en gummi massa,, att döma av hur brunnen ser ut så har badrummet några år på nacken ,,
jo det är några år på nacken
och sätta in en kabin är inget vi kommer göra
Vilken gummi massa skulle du rek då ?
gissar man skulle kunna stryka på detta i flera lager annars ?
https://www.byggmax.se/tätmembran-p06630?gad_source=1
Var de våtrums behöriga? Då kan du kika vilket tätskikt de använde på det våtrumsintyg du fick. Använd samma, du kan också skicka bild till leverantör och fråga hur du bäst gör.fredrikjjccr skrev:
Men det ser ut som de målat över klämringen? Ser inte helt korrekt ut (men jag kan ha fel) - har inte dessa en machett vid brunnen och klämringen sätts uppepå manchetten? Den blå klämringen brukar vars synlig (se bilder) Har det målade över klämringen ens någon funktion?
Inget från ett byggmax iaf, kolla på ex schönox