Har slitit bort plastmatta och det är tydligen gullfiber direkt under plankorna som på vissa ställen sitter lite glest. Hur illa är detta? Det är i kök och hall.
Hur illa är det om man spiller ut vatten på det t.ex?
Funderar på om det är värt att lägga pengar på målning av golvet eller om det är bättre att lägga nya plankor på de befintliga som är i ganska dåligt skick.
Hur illa är det om man spiller ut vatten på det t.ex?
Funderar på om det är värt att lägga pengar på målning av golvet eller om det är bättre att lägga nya plankor på de befintliga som är i ganska dåligt skick.
Ska tillägga att det är ospontade plankor också..
Mineralullen ligger där den ska göra, inget konstigt med det. Däremot ska du INTE måla brädorna som ligger där...det är ett undergolv som bara är till för att lägga ett riktigt golv uppepå...jämför med moderna spånskivegolv som läggs under parkett osv... det är därför det inte är spontat. Dels är det inte slitstarkt, och dels kommer du spilla ner skräp och i värsta fall vätska som rinner rätt ner i grannens tak om du bor i lägenhet... dessutom minskar du ljudisoleringen kraftigt. Lägg stegljudsfoam och ett nytt riktigt golv.
Ja, pratade med en snickare nu som sa att det inte var något konstigt och att pappen ska ligga längre ned.
Det är nedre våningen i ett hus med torpargrund/stenfot och trossbotten så det rinner i så fall inte till någon granne.
Förstår att det inte är en optimal lösning hållbarhetsmässigt men jag behöver en snabb lösning som håller några år. Sen får jag nog lägga dit nytt golv över det befintliga.
Det är nedre våningen i ett hus med torpargrund/stenfot och trossbotten så det rinner i så fall inte till någon granne.
Förstår att det inte är en optimal lösning hållbarhetsmässigt men jag behöver en snabb lösning som håller några år. Sen får jag nog lägga dit nytt golv över det befintliga.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Det duger inte till golv om brädorna inte är spontade, så golvet håller ihop.
Varje bräda kommer ju att fjädra för sig när ni går omkring.
Hur tjocka är golvbrädorna förresten, och hur långt är det mellan golvreglarna?
Varför inte lägga ett billigt laminatgolv på tvärs över brädorna.
Det kan bli snyggt och ge ett bra golv att gå på.
Så får ni lite tid att fundera på vad den riktiga lösningen skall bli.
Något sånt här lade jag i kök och matrum i förra huset, och det gick till och med att sälja sedan
Varje bräda kommer ju att fjädra för sig när ni går omkring.
Hur tjocka är golvbrädorna förresten, och hur långt är det mellan golvreglarna?
Varför inte lägga ett billigt laminatgolv på tvärs över brädorna.
Det kan bli snyggt och ge ett bra golv att gå på.
Så får ni lite tid att fundera på vad den riktiga lösningen skall bli.
Något sånt här lade jag i kök och matrum i förra huset, och det gick till och med att sälja sedan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder