F
Förra ägarna monterade bort en radiator för att den var ful men jag vill sätta tillbaka den. Tyvärr behöver jag då såga upp golvet från köket vilket inte blir särskilt trevligt. Däremot har jag krypgrund. Skulle det vara något problem att såga ut en fyrkant i "taket" (trossbotten?)skivan, pilla ut isolering och koppla på röret underifrån? Sen tillbaka med isolering och tejpa fast skivan med typ grön byggtejp? Ungefär såhär:
Bild av trossbotten i en krypgrund med grönt tejpad plastfolie och två ritade blåa linjer som visar rördragning samt en röd fyrkant som markerar ett område att såga ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller är det dumt att göra på detta viset?
 
F Fideliox skrev:
Förra ägarna monterade bort en radiator för att den var ful men jag vill sätta tillbaka den. Tyvärr behöver jag då såga upp golvet från köket vilket inte blir särskilt trevligt. Däremot har jag krypgrund. Skulle det vara något problem att såga ut en fyrkant i "taket" (trossbotten?)skivan, pilla ut isolering och koppla på röret underifrån? Sen tillbaka med isolering och tejpa fast skivan med typ grön byggtejp? Ungefär såhär:
[bild]

Eller är det dumt att göra på detta viset?
Kommer du åt från det hållet så är kanske det att föredra - mindre åverkan liksom. Det är väl ergonomin när man jobbar som kan ställa till det :)

Ser inte några nackdelar med det annars så länge man i övrigt säkrar upp ev tätskikt, vattenkopplingar osv som det skall vara på samma sätt som om man hade gjort det ovanifrån
 
  • Gilla
Fideliox
  • Laddar…
F
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Kommer du åt från det hållet så är kanske det att föredra - mindre åverkan liksom. Det är väl ergonomin när man jobbar som kan ställa till det :)

Ser inte några nackdelar med det annars så länge man i övrigt säkrar upp ev tätskikt, vattenkopplingar osv som det skall vara på samma sätt som om man hade gjort det ovanifrån
Ja jag började såga från köket först men kommer behöva ta 2 brädor till så det blir bara kasst.

Absolut jobbigt att göra från krypgrunden men då vet jag att det går iaf! Rörmockaren sa att det nog är enklast att ta ett långt borr och borra rakt ner från köket så ser man var man kommer ut i krypgrunden och kan såga ut en lucka.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.