Har påbörjat en budgetrenovering av mitt kök. Nu vill jag byta ut köksbänken som ligger i ett besvärlig vinkel, med en "snedställt" underskåp, dvs hörnet är inte i 90 grader utan det blir två "knixar" a 135 grader vardera. (Se skiss)

Idag ligger det en skiva med laminat och i skarvarna har laminatet rest sig, och så vill jag INTE ha det, och det verkar inte gå att hitta nånstans där jag kan måttbeställa en hel skiva med den här formen.

Leker med tanken att måttbeställa en hel mdf-skiva och laminera själv. Är det rimligt eller är det bara att glömma? Kanske nån sitter inne på nåt DIY tips som är hållbart, snyggt och funktionellt. (Jag vill INTE ha betong :giggle:)

• Svartvit teckning, geometrisk figur, tre fjärdedelar av en rektangel med en sned kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MDF är värdelöst på grund att det sväller om det blir fuktigt och det är omöjligt att få tillräckligt tätt med laminering. Använd massivt trå istället.

• Gilla
meghin
  • Laddar…
Jag måttbeställde skivor från LG Collection via min lokala bygghandel. Inga problem med det utseendet.

Två tekniska ritningar med måttangivelser och detaljer markerade med kryss och bokstäverna A och B.

• Gilla
meghin
  • Laddar…
E Edlunn skrev:
MDF är värdelöst på grund att det sväller om det blir fuktigt och det är omöjligt att få tillräckligt tätt med laminering. Använd massivt trå istället.
Jag kom nog fram till det själv, att MDF inte är det bästa, efter ett tag
Massivt trä är snyggt, det får nog bli så

useless useless skrev:
Jag måttbeställde skivor från LG Collection via min lokala bygghandel. Inga problem med det utseendet.

[bild]
ah okej, lokala bygghandeln kanske är värt att kolla med. Inte alltid man behöver åka så långt

får jag fråga vad priset hamnade på? Mellan tummen o pekfingret

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.