Hej!
Har ett Side-by-side kylskåp som ska bytas ut mot två vanliga ”kyl-och frys”. Vattenanslutningen till den gamla maskinens ismaskin är avstängd med en ballofix under blandaren. Känns dock inte seriöst att bara förlita sig på den, så jag vill även plugga röret - ifall någon av misstag skulle vrida på ballofixen.

Jag har skruvat loss plastslangen som var ansluten till ismaskin. Då ser det ut såhär: Avskuren vattenanslutning med synligt rörgänga och kopplingsmutter mot vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gör jag rätt om jag bara skruvar på följande:
https://www.biltema.se/bygg/vvs/ror...P39o7EUAmd7umovRudsNlMY6cwdyc7gMaAgHUEALw_wcB

Tack på förhand!
 
ja det är en sådan, om det är dimension 15 eller 20 du ska ha törs jag inte säga från din bild, du får mäta.
 
  • Gilla
Feskekörka
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
ja det är en sådan, om det är dimension 15 eller 20 du ska ha törs jag inte säga från din bild, du får mäta.
Stort tack!

En sista fråga. Behövs någon ytterligare tätning? Tänker på typ lite gängtejp. Eller bara skruva på direkt?
 
Nej, här är det fel med ytterligare tätning. När du har en oring, klämring eller som här, en gummipackning som tätar så ska du aldrig använda gängtätning. Tätningen sker via packningen.
 
  • Gilla
Feskekörka
  • Laddar…
Det bästa är om du lossar röret efter ballofixen och pluggar där istället.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.