Att göra gott även för dem som inte står oss närmast hör julen till. Att lyfta fram sina goda gärningar, vare sig det är för att inspirera andra eller känna sig ännu lite bättre, ska inte heller underskattas.

Alla har vi olika syn på vad goda saker är, så vi dömer inte här, klagar inte på andras prioriteringar. Lyft hellre fram vad du gör för gott för någon annan, för någon som du inte självklart inkluderar bland dina nära och kära.

Vare sig du ger pengar, tid eller bara ansträngt dig lite extra, dela med dig och sprid julglädjen!
Jutesäck med rött text "God Jul" och röd rosett, symboliserar julklapp och välgörenhet under julen.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
I år tar jag inspiration av Mattias Svensson och ger för att ge lite andrum, värme och kulturell gemenskap till några som gör vad jag tycker är ett fantastiskt arbete – sjukvårdare vid Ukrainas frontförband. Vad de gör, och tvingas utstå, är för mig bortom ord.

Jag önskar dem ett bättre, fridfullare liv – och i det lilla, en god jul.
Swish-bekräftelse av en betalning på 1000 kr till Repower den 23 december 2024 kl. 18:31.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.repower.ngo/donate-en

• Gilla
  • Älska
AXS och 7 till
  • Laddar…
Här är en av mina favoriter vad gäller välgörenhet, de brukar få en slant då och då.
Logotyp för organisationen Läkare Utan Gränser i röd och svart text.
Swish-betalning till Swedbank Pay på 1000 kr, datum 2024-12-24.

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
K
Månadsgivare för Barncancerfonden och UNICEF. Den längsta av dem började i mars 2013 när jag studerade. Räknade ihop det lite för skojs skull för något år sen och var med marginal över 100k ackumulerat. Volontärar på ett Ronald McDonald hus ibland också.

• Gilla
  • Älska
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.