Hej! Någon som har tips på följande:

Flyttade in i en lägenhet för ett tag sen och tänkte ta tag i en del märken som varit på golvet. Vet inte om tidigare ägaren har gnuggat bort lacken, någon slags vitsåpa eller någon annan ytbehandling (inte direkt expert på detta).

Vänligen se bifogade bilder (syns mer i verkligheten än på bilderna).

Har någon av er idéer eller tips på hur jag punktvis kan få till golvet så att bli mer vitt, utan att givet bis sticka ut för mycket åt andra hållet?

Det är även någon spricka här och där i golvet (se bifogad bild) om ni har något tips för det också? :)

Tack på förhand!

• Trägolv med synliga märken och små sprickor, delvis täckt av en ljus matta i nedre kanten av bilden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trägolv med några ljusa märken och sprickor, bredvid en beige matta med vågmönster.
    Skapa konto
  • Parkettgolv med små mörka märken och en spricka nära väggen, intill en vit golvlist och en gräddfärgad matta.
    Skapa konto
  • Närbild av trägolv med märken och sprickor. En liten kvist med spricka syns tydligt i mitten.
    Skapa konto
Börja med att leva utan mattor ett par månader så att golvet får mer enhetlig färg. Först därefter skulle jag börja manipulera med återstående "fläckar".

yonna yonna skrev:
Börja med att leva utan mattor ett par månader så att golvet får mer enhetlig färg. Först därefter skulle jag börja manipulera med återstående "fläckar".
Färgen skulle jag säga är rätt enhetlig även under mattan

• Parkettgolv i trä med enhetlig färg, delvis synligt under en upprullad matta.
    Skapa konto
BirgitS
Vitpigmenterad hårdvaxolja var väldigt populärt för några år sen så kanske är golvet behandlat med det. Gnuggar man bort hårdvaxoljan lär golvets naturliga färg komma fram.

Det kan ju vara bra att försöka fråga säljaren hur golvet är behandlat.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.