Hej! Någon som har tips på följande:
Flyttade in i en lägenhet för ett tag sen och tänkte ta tag i en del märken som varit på golvet. Vet inte om tidigare ägaren har gnuggat bort lacken, någon slags vitsåpa eller någon annan ytbehandling (inte direkt expert på detta).
Vänligen se bifogade bilder (syns mer i verkligheten än på bilderna).
Har någon av er idéer eller tips på hur jag punktvis kan få till golvet så att bli mer vitt, utan att givet bis sticka ut för mycket åt andra hållet?
Det är även någon spricka här och där i golvet (se bifogad bild) om ni har något tips för det också?
Tack på förhand!
Flyttade in i en lägenhet för ett tag sen och tänkte ta tag i en del märken som varit på golvet. Vet inte om tidigare ägaren har gnuggat bort lacken, någon slags vitsåpa eller någon annan ytbehandling (inte direkt expert på detta).
Vänligen se bifogade bilder (syns mer i verkligheten än på bilderna).
Har någon av er idéer eller tips på hur jag punktvis kan få till golvet så att bli mer vitt, utan att givet bis sticka ut för mycket åt andra hållet?
Det är även någon spricka här och där i golvet (se bifogad bild) om ni har något tips för det också?
Tack på förhand!
Färgen skulle jag säga är rätt enhetlig även under mattanyonna skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 684 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 684 inlägg
Vitpigmenterad hårdvaxolja var väldigt populärt för några år sen så kanske är golvet behandlat med det. Gnuggar man bort hårdvaxoljan lär golvets naturliga färg komma fram.
Det kan ju vara bra att försöka fråga säljaren hur golvet är behandlat.
Det kan ju vara bra att försöka fråga säljaren hur golvet är behandlat.