157 läst · 4 svar
157 läst
4 svar
Glömde diffspärr bakom balkong.
Hej, jag rev min gamla balkong över våran ytterdörr och rev bort den 100 år gamla diffspärren som satt på väggen där gamla bjälklaget var spikat i husväggen. Så byggde jag en ny balkong och kom på nu 1 år senare att jag inte satte dit en ny diffspärr.
Så nu är det den 100år gamla diffspärren från golvet på entrén bakom panelen upp till dit balkongen börjar i underkant sen finns det ingen på väggen där balkongen sitter på väggen.
Så min fråga är vad tror ni kommer hända och hur allvarligt är det, måste jag riva och installera ny diffspärr?
Så nu är det den 100år gamla diffspärren från golvet på entrén bakom panelen upp till dit balkongen börjar i underkant sen finns det ingen på väggen där balkongen sitter på väggen.
Så min fråga är vad tror ni kommer hända och hur allvarligt är det, måste jag riva och installera ny diffspärr?
Okej jag är lite dålig på sånt här vad allting heter men bakom panelen sitter en tunn träskiva som papper typ i svart färg och jag trodde och har hört att det ska vara nåt kondensskydd. Eller har jag förstått fel och det är de dom hade som vindpapp?
En eventuell diffspärr sitter på insidan av väggen. Den position du nämner kan man ha en vindpapp på.
Klicka här för att svara