Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Hej! I hallen har jag en glipa mellan golvlist och golv på bägge sidor av ytterdörren. Även i nederkant av dörr fodret. Det drar väldigt kallt därifrån. Golvet skulle behövas fyllas på med isolering och fasadens vindpapp skulle behöva ses över, men det ligger längre fram.
Detta är enda stället i huset som det drar ifrån och det är ingen lång bit, ca 50 cm totalt. Men det drar tillräckligt för att det ska bli obehagligt i hallen och en bit in i vardagsrummet.
Hur tätar jag detta bäst inifrån så länge i väntan på övriga åtgärder? Linduk, fönsterdrev, silikon? Tänkte sätta en kvartslist för att dölja glipan.
Mvh Carl-Johan
Detta är enda stället i huset som det drar ifrån och det är ingen lång bit, ca 50 cm totalt. Men det drar tillräckligt för att det ska bli obehagligt i hallen och en bit in i vardagsrummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur tätar jag detta bäst inifrån så länge i väntan på övriga åtgärder? Linduk, fönsterdrev, silikon? Tänkte sätta en kvartslist för att dölja glipan.
Mvh Carl-Johan
Produkter som diskuteras: "fönsterdrev"
Fönsterdrev
Material för att täta mellanrummet mellan fönsterkarmen och bågen eller mellan fönsterkarmen och väggen. Detta görs för att förhindra kalluft, fukt och ljud från att tränga in i rummet samt för att förbättra energieffektiviteten i
Läs mer
Jag hade tagit det jag har hemma, så för min del hade det blivit fönsterdrev och sedan en list. Akrylfogmassa, byggfog etc skulle också fungera men isolerar givetvis inte på samma sätt som drev. Undvik silikon, går ej att måla och kan vara jobbigt att få bort alla rester.
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Perfekt. Då får det bli fönsterdrev!
Tack för svaren.
Tack för svaren.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur löser jag glipan mellan tröskel och golvet bäst?
Golv -
Hur stoppa lukt från kattvind som kommer från glipa mellan golv/vägg?
Byggmaterial & Byggteknik -
Glipa mellan vägg och golv i sekelskifteslägenhet - hur göra snyggt?
Golv -
Glipa mellan innervägg och golv till äldre del
Isolering -
Spackla glipa mellan golv och vägg.
Färg, Måla & Tapetsera