Hej! I hallen har jag en glipa mellan golvlist och golv på bägge sidor av ytterdörren. Även i nederkant av dörr fodret. Det drar väldigt kallt därifrån. Golvet skulle behövas fyllas på med isolering och fasadens vindpapp skulle behöva ses över, men det ligger längre fram.

Detta är enda stället i huset som det drar ifrån och det är ingen lång bit, ca 50 cm totalt. Men det drar tillräckligt för att det ska bli obehagligt i hallen och en bit in i vardagsrummet.

DSC_0104.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hur tätar jag detta bäst inifrån så länge i väntan på övriga åtgärder? Linduk, fönsterdrev, silikon? Tänkte sätta en kvartslist för att dölja glipan.

Mvh Carl-Johan
 
Jag hade tagit det jag har hemma, så för min del hade det blivit fönsterdrev och sedan en list. Akrylfogmassa, byggfog etc skulle också fungera men isolerar givetvis inte på samma sätt som drev. Undvik silikon, går ej att måla och kan vara jobbigt att få bort alla rester.
 
  • Gilla
Carl-Jo-han
  • Laddar…
Instämmer med föregående talare. Tryck in så mycket fönsterdrev det går, använd en smal skruvmejsel eller vanlig bordskniv för att packa in det och sen på med vanlig akrylfog.
 
  • Gilla
Carl-Jo-han
  • Laddar…
Perfekt. Då får det bli fönsterdrev!

Tack för svaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.