Är det någon som har satt glas eller glasklart plast ovan altanen? Jag vill gärna kunna se himeln innefrån huset de årstiderna jag inte använder altanen.

Jag bekymmrar mig inte för solen på sommaren då det lätt kan fixas med lite tyg som kan dras fram o tillbaka. ;)

Jag vet att det finns en plast som heter polykarbonat (makrolon är ett varumärke) som kan lösa detta, men vet inga priser.

Är det någon som har provat detta? Bilder?

http://www.glasfiber.se/inspiration.asp

Farsan har 6 mm härdat glas som tak.
har tyver ingen bild, men det är snyggt at se himmlen!

Jag har kollat med endel leverantörer och det krävs bra lutning minst 2 dm/m och kostnaden är ca 6000kr/m² +moms om man skall ha en aluminiumkonstruktion med dubbelglas.

Oj, va dyrt. Fast det är klart dubbelglas behövs bara om du vill en god isolering.

Jag har glasklar plast och ångrar det lite grann för man kan inte sitta där under när
solen skiner ,men nu har jag löst det med lite tunnt tyg uppsatt.

G grodan skrev:
Jag har glasklar plast och ångrar det lite grann för man kan inte sitta där under när
Blir det annorlunda ljus än att sitta ute på altan utan tak?

G grodan skrev:
Har det hållit sig glasklart eller har det blivit mjölkigt? Vilket tak har du?

BirgitS
Monica_E1 Monica_E1 skrev:
Blir det annorlunda ljus än att sitta ute på altan utan tak?
Det blir väl typ 50 grader varmt så det är nog snarast därför som grodan inte kan sitta där när solen skiner.

grodan har inte varit inloggad på över ett år och inte skrivit något i forumet sen 2013.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.