3 sidor är inga problem då den åker in ganska mycket då en sida måste jag bygga mursten för att få tillräckligt stöd
 
Kommer ni ha torrbruk närmast? Varifrån har ni köpt det?
 
Finns på hornach !
 
  • En säck Bygg Cement märkt "Skövde 25 x 1 kg" på en blå bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är detta för sak !
Fick den i paketet sandfilter och pump .
Finns inget i manualen om den ?
 
  • Person håller ett okänt genomskinligt föremål med en vit ände, förbryllad över dess användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jonas Persson
Har aldrig sett något liknande för pool. Men det är en tunn slang med ett filter - en sådan brukar användas på t ex en högtryckstvätt för att tillsätta kemikalier.

Det finns inte någon anslutning på pumpen som är tänkt för att suga in kemi till poolen? Fråga mig dock inte vilken kemi det skulle vara.
 
Är detta rätt kopplad ?
Gul från poolen
Blå till värmepump
 
  • Rörkopplingar med gul och blå markering vid poolfilter och värmepumpanläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle kunna vara rätt.
 
Enligt denna skiss så skall den vara efter sandfilter men kanske spelar inte större roll ?
 
  • Skiss över poolinstallation med märkningar för sandfilter, saltklorinator och värmepump anslutna till en pool.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag söker på bilder så alla har installerad den mellan sandfilter och värmepumpen
 
N
Bypassen ska vara efter sandfiltret. På fotot ser det ut att sitta innan. Du vill kunna reglera flödet efter filtret, inte innan. Allt vatten ska genom filtret. Därifrån kan du med bypassen välja om/eller hur mycket vatten som ska köras genom pvp.

Den genomskinliga slangen som du håller i handen ska var inne i sandfiltet. Slangen ska fästas i botten vid dysorna (finns ett fäste där) och den vita delen ska vila på sandbädden.
 
Redigerat:
Jonas Persson
De tre kranarna och den svarta saken uppe till höger, är det saltklorinatorn? Nu sitter den innan sandfiltret så smuts kommer att gå igenom den istället för att fastna i sandfiltret. Vet inte hur den se ut i klorinatorn, men det kan bli ett problem att smuts fastnar.

Jag antar att du utanför bild har tre vred till som är bypassen för värmepumpen.
 
J Janan_mansour skrev:
Är detta rätt kopplad ?
Gul från poolen
Blå till värmepump
Vad är det för sak uppe till höger som du har bypass på?

Normalt sett kör man pump, filter, sen värmepump via by-pass.

/N
 
Det ska kopplas precis som på bilden från Tjällden, vad mer finns att säga om detta?!
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Min koppling och tjälldens bild stämmer ej med varandra !
Undrar om det har betydelse, den skapar klor dock är den monterad före sandfilter vilken skit kan hamna i saltklorinator?
 
  • Gilla
martyj85
  • Laddar…
Han som kopplade den bodde väl veta detta ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.