Köpte ny dammsugare häromåret och har överlag varit nöjd. Den här modellen har en fjärrkontroll på slangen så man kan starta och stoppa och öka eller minska suget utan att böja sig ner. Tyvärr verkar just denna finess slutat fungera som den ska. Flera gånger har dammsugaren vägrat starta och jag får försöka flera gånger och även testa med knappen på maskinen för att lyckas få fart på den. Tyvärr verkar garantin nyligen gått ut. Alla stora delar som slang och munstycke går att beställa som tillbehör frågan är dock vilket det i så fall bör vara som bråkar. Jag har inte förstått hur fjärrkontrollen och maskinen i övrigt kommunicerar. Såg något i manualen att det fanns batteri i fjärrkontrollen, vet inte vad man kan förvänta sig för livslängd. Frågan är om det bara är så enkelt som ett batteribyte eller om det är störst chans att felet ligger i slangen eller själva fjärrkontrollen... En ny dammsugare kostar strax under 5000 och varje tillbehör ca 500. Den gamla dammsugaren höll i 20 år och det är ju något sådant man hoppas på. Tyvärr verkar det inte gå att starta den manuellt varje gång heller så exakt var felet ligger känns väldigt oklart. Tacksam för alla tips. På handtaget finns en lysdiod och när det inte funkar blinkar den rött.

• Wow
Mats J.
  • Laddar…
M
Du borde verkligen läsa igenom instruktionsboken märker jag.

t4sta byta batteri

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.