Gräver ut och sänker golvet i garaget som separeras från tvättstugan av en vägg av betonghålsten. Tyvärr har denna vägg murats på fyllnatsmassorna så det finns ingen sula under. Kommer därför att ta bort golvet i sektioner tillsammans med så mycket sprängsten jag vågar och sedan gjuta under så gott det går.
Väggen är delvis bärande (takstolarna ligger direkt på) och tvättstuga med nytt kakel och tätskickt på andra sidan så jag vill undvika att den rör sig.

Köpte expanderbetong, vad tror ni om det? Kan det expandera för mycket?
Kan det funka att blanda med tex hälften grovbetong?
Hir hade ni gjort?

• Skadad betongvägg i garage med synlig sprängsten och frilagda fyllnadsmassor, indikerar behov av förstärkning med betong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Expanderbetong expanderar inte i den bemärkelsen du menar utan den expanderar för att motverka krympningen i betongen. Dette gör att du inte får några glipor under din vägg. Du har köpt helt rätt betong och du måste fylla hela utrymmet från ett håll och forma noga då det är lättflytande.

• Gilla
Dsl och 2 till
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Expanderbetong expanderar inte i den bemärkelsen du menar utan den expanderar för att motverka krympningen i betongen. Dette gör att du inte får några glipor under din vägg. Du har köpt helt rätt betong och du måste fylla hela utrymmet från ett håll och forma noga då det är lättflytande.
Tack för konfirmeringen...och för konsistensen. Fick lägga lite grovbetong i botten så att inte allt skulle rinna ut i makadamen. Men det blir nog bra hoppas jag, får väl se resultatet om några år när jag går på nästa sektion.

• Gilla
Matti_75
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.