Hej!
Har precis byggt färdig garaget på plattan som gjordes året innan.
Vid byggnation höjdes huset ca 30cm för att spara på sprängning av berg.
Nu behöver vi ordna någon slags ramp in i garaget där höjden till betongplatta är 38cm.
Bredden på öppningen är 2500mm.
Hur hade ni med erfarenhet gjort?
Bygga ram och beställa ut betongbil?
Sten/grus?
Stenläggning?

Alla tips och tricks mottages.

Tack!

• Garageöppning på nybyggt hus, med grusad uppfart framför, markerat område för eventuell rampkonstruktion av betong eller stenläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Finns det möjlighet så hade jag valt att höja hela marken mot garaget med asfalt, marksten eller vad man nu önskar. En ramp med den höjdskillnaden är jag rädd för att det kommer inte se bra ut.

• Gilla
robin.goransson
  • Laddar…
Välkommen till forumet!
Jag hade fyllt med 0/32 och paddat.

• Gilla
Prodigys och 2 till
  • Laddar…
Och gör rampen så lång som möjligt..
Moderna bilar är låga..

M MBZV skrev:
Finns det möjlighet så hade jag valt att höja hela marken mot garaget med asfalt, marksten eller vad man nu önskar. En ramp med den höjdskillnaden är jag rädd för att det kommer inte se bra ut.
Förstår, en liten sak att tillägga är att våran vändplan / parkering är ca 200kvm. Tänker du höja ”kring” porten eller överallt?

F fribygg skrev:
Välkommen till forumet!
Jag hade fyllt med 0/32 och paddat.
Tack för tipset, bör kanske vara det ”smidigaste” och egentligen mest ekonomiska, nackdelen är väl att en del grus följer med in i garaget om något?

M
R robin.goransson skrev:
Förstår, en liten sak att tillägga är att våran vändplan / parkering är ca 200kvm. Tänker du höja ”kring” porten eller överallt?
Förvisso en bit att fylla men jag hade nog släntat upp mot porten över en längre sträcka iaf för att få det mer jämnare/snyggare.
Sedan kanske du ändå vill ha ett ha annat lager än bara grus på längre sikt på stora parkeringen 🙂

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.