Vill Gjuta igen i källaren efter byta avlopp. Jag undrar vilken material jag ska använda och vilken är bra och stabil.
Bifogat bild.
Bifogat bild.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 921 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 921 inlägg
Eller finbetong om kakan är mindre än 5 cm.
Betong är jobbigt att transportera hem och blanda och makadam är enkelt att få hem och skyffla i hålet. Så fyll upp med makadam så att du inte behöver gjuta så tjock kaka. Lättare att bila upp sen också den dag avloppet ska bytas nästa gång.
Betong är jobbigt att transportera hem och blanda och makadam är enkelt att få hem och skyffla i hålet. Så fyll upp med makadam så att du inte behöver gjuta så tjock kaka. Lättare att bila upp sen också den dag avloppet ska bytas nästa gång.
Kan man fylla med lecakulor och sen EPS- betong??Claes Sörmland skrev:
Småsäck betong som levereras hem på pall med lastbil är oerhört smidigt.Claes Sörmland skrev:
Javisst. Och beställer hem betong i småsäck som är lätta att hantera och blandaC cpalm skrev:
Och blanda i källaren nära där du skall använda betongen. inte utomhus.. Så slipper du bära vatten.
Jag fyllde med Leca. Smidigt att köpa några säckar jmf få ett lass kross hem. Sen körde jag grovbetong ca 10cm, lade en tunn frigolit emellan så inte betongen försvann ned i lecan. Blandade ute och körde skottkärra in. Smidigt om man förbereder en blandstation