Ska gjuta ny platta i Mark garage (sitter ihop med huset undervåningen), omgjort till sovrum 1980 men byggts fel så fukt problem. Det är en annan story.

Men upptäckte när de byggt igen garagedörr en så har de ej gjort en grundmur under. Eller snarare inte funnits sen huset byggdes 1938.

Hur går jag tillväga för att gjuta en stödmuren under? Behöver jag göra en enskild först? Eller gjuta den i samband med bottenplattan.? (Leca, Frigolit, 8-10cm armerad betong)

Samt hur stadgar jag väggen sålänge? (väggen har balk upptill gör bärighet, men "fyllnad en" för garageport ka släppa, spricka etc)

Öppnaningen är igenmurad dörr de satt istället för garageport, den kommer jag mura så det blir samma tjocklek på väggen.
 
  • Närbild på en ojämn grund utan grundmur under en inbyggd garagedörr, vilket skapar ett problem med hur man ska gjuta en stödmur och förbättra konstruktionen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett gammalt garage utan grundmur som byggdes om till sovrum, med synliga fuktproblem på väggarna och en igensatt garageport.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.