Hej, skall gjuta fast en markränna typ Plastmo Self Euroline framför garageporten innan asfaltering.
Den är tillverkad av polymerbetong och förmodligen den enda som tål värmen från asfalten. Den skall tydligen inte tryckas ner i betongen utan man lägger 10 cm betong och ställer rännan ovanpå. Om det skall gå till på detta sätt måste väl betongblandningen vara ganska torr så att inte rännan sjunker ner i betongen, eller skall man låta betongen härda innan man lägger dit rännan.
Är det någon som har erfarenhet av detta så vore jag tacksam för synpunkter.
 
Hej, tack för hjälpen! Jag skall ha fall på rännan på ca 1,75 cm, rännan är 3,5 m lång. Skall man fixa fallet i betongytan eller kan man slå ner rännan i betongen för att ordna fallet?
 
Slå ner rännan direkt i betongen med en gummiklubba och kolla fallet med ett längre vattenpass så blir det bra.
 
Tack för hjälpen! Fixade fallet med två st horisontella reglar, en på vardera sidan om rännan, som jag sedan drog av med en bräda mellan reglarna på höjd 9 cm, fick då en justeringsmöjlighet på 1 cm. Det blev jättebra och sedan är det bara att gå vidare i morgon. Tack och hej!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.