Hej
Håller på att renovera och skulle vilja ha en second opinion. Håller på att gipsa hela rummet och vill veta hur jag ska göra runt den gamla öppna eldstaden som vi rivit ut.(Den var utbyggd från murstocken)
Kan jag gipsa mot befintlig vägg och över murstocken. Kanalen kommer att muras igen innan!
Håller på att renovera och skulle vilja ha en second opinion. Håller på att gipsa hela rummet och vill veta hur jag ska göra runt den gamla öppna eldstaden som vi rivit ut.(Den var utbyggd från murstocken)
Kan jag gipsa mot befintlig vägg och över murstocken. Kanalen kommer att muras igen innan!
Personligen hade jag nog valt att putsa och bredspackla över skorstenen. Kartongen på gipsskivorna är, enligt min uppfattning, känsliga för fukt.
Men det finns ju gipsskivor som inte har kartongomslagning. Kan du inte ta en sådan just över skorstenen?
Men det finns ju gipsskivor som inte har kartongomslagning. Kan du inte ta en sådan just över skorstenen?
Tänkte också bredspackling men är så pass mycket tegel som var löst så det kommer krävas mycket bruk etc.nimhed skrev:
Tänker du våtrumsskiva eller utegips? 🙂
Liknande trådar
-
Orolig. Skruvat upp OSB och gips direkt mot murstock.
Byggmaterial & Byggteknik -
Gips mot putsad murstock
Gips direkt mot murstock?
Hur få fast gipsskivor mot murstock?
Fästa gipsskivor mot murstock???
Byggmaterial & Byggteknik