Tack för svaret. Har en ny klinga. Får testa tejp. Några andra tips någon? Min enda provbit börjar bli kort kan nog testa ett par snitt och tips till innan handleden ryker tillsammans med provsnittet
Lite nyfiken. Vad gör offerbrädan så det inte flisar? Är det att "fibrerna" inte har möjlighet att tryckas ut, eller något annat?
Sockeln går i samma som skåpluckorna. Något annat skulle se konstigt ut. Måste dock hålla med att socklarna verkar vara av rätt kass kvalité, då köket överlag verkar vara robust och rejäl.
Får hoppas de håller.
Får hoppas de håller.
Redigerat:
Förslag på det? Junk socklarna har såg yta på alla ändar.. Dvs ingen laminering där. Annars hade jag skippat geren.
Bästa hade varit om täckskiva på gavel köks ö hade gått ner ända ner till golv. Då skulle jag slippa sockel hörn.
Bästa hade varit om täckskiva på gavel köks ö hade gått ner ända ner till golv. Då skulle jag slippa sockel hörn.
Redigerat:
Nån form av hörnlist kanske, i trä eller plast, eller en list i massivt trä i samma träslag som faneret, kanske en kvartsstav så det blir en rundning? Känns som väldigt känsligt att ha en gerad spånskiva med laminat/faner på i hörn där man kommer kunna sparka till med skor på...
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Men syns det verkligen om det har gått ur några flisor där nere vid golvet?
Någon måtta på perfektionismen måste det väl ändå få vara
Någon måtta på perfektionismen måste det väl ändå få vara