Open Infra ville dra in fiber i mitt hus. Googlade på företaget, och bestämde mig för annan lösning istället (som jag är nöjd med). Den här tråden verkar återigen bekräfta att jag valde rätt som höll mig undan.
 
  • Gilla
  • Wow
Patrik440 och 4 till
  • Laddar…
Urezanthos Urezanthos skrev:
Open Infra ville dra in fiber i mitt hus. Googlade på företaget, och bestämde mig för annan lösning istället (som jag är nöjd med). Den här tråden verkar återigen bekräfta att jag valde rätt som höll mig undan.
Nåja, du tror någon annan snart bygger fiber till dig?
 
A
K karlmb skrev:
Man får tänka lite större än till de närmsta idioterna till grannar.
Vad ska jag då tänka?
hela byn gick med i detta..
förr kostade vattnet 1200 kr per år utan begränsningar... nu 394 kr per månad..
33m3...Så smyghöjning på detta..
10.500 kr i anslutningsavgift..

Så nä här kör vi med trådlöst 5G istället.. (y):cool:
 
Maskintok skrev:
Vad ska jag då tänka?
hela byn gick med i detta..
förr kostade vattnet 1200 kr per år utan begränsningar... nu 394 kr per månad..
33m3...Så smyghöjning på detta..
10.500 kr i anslutningsavgift..

Så nä här kör vi med trådlöst 5G istället.. (y):cool:
10 500 i anslutningsavgift? Det är ju snuskigt billigt! Vi betalde 125 000 eller nåt sånt för 20 är sedan. Totalt med indragning i huset och att kommunen asfalterade vägen samtidigt gick det på över 200 000.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
A
K Kirre2 skrev:
10 500 i anslutningsavgift? Det är ju snuskigt billigt! Vi betalde 125 000 eller nåt sånt för 20 är sedan. Totalt med indragning i huset och att kommunen asfalterade vägen samtidigt gick det på över 200 000.
För vatten, ej inkl avlopp.?
vår förening sålde vattentäkterna för att betala detta.. kommunen påstod att de var uttjänta.. 2018 öppnade de källorna igen för att kunna ge fler kommunalt vatten...
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Maskintok skrev:
För vatten, ej inkl avlopp.?
vår förening sålde vattentäkterna för att betala detta.. kommunen påstod att de var uttjänta.. 2018 öppnade de källorna igen för att kunna ge fler kommunalt vatten...
Jo, avlopp också. Men man hade ju ingen möjlighet att säga nej, trots relativt ny borrad brunn.
 
A
K Kirre2 skrev:
Jo, avlopp också. Men man hade ju ingen möjlighet att säga nej, trots relativt ny borrad brunn.
Jo här var det frivilligt.
190.000 kr för kommunalt avlopp..
Tråkigt för dig, beklagar kommunens inställning..
 
Maskintok skrev:
Vad ska jag då tänka?
hela byn gick med i detta..
förr kostade vattnet 1200 kr per år utan begränsningar... nu 394 kr per månad..
33m3...Så smyghöjning på detta..
10.500 kr i anslutningsavgift..

Så nä här kör vi med trådlöst 5G istället.. (y):cool:
Det klarar ni er inte med när 4k kommer. Och det vill varenda pensionär snart ha. Fö tvivlar jag på at ni har någon 5G-fart på vishan. Det där funkar bara när man har kontakt med mer än en basstation och det får man vara glad om man har en av på landet.

Ser inte vad vatten från kommun har med detta att göra?
 
A
K karlmb skrev:
Det klarar ni er inte med när 4k kommer. Och det vill varenda pensionär snart ha. Fö tvivlar jag på at ni har någon 5G-fart på vishan. Det där funkar bara när man har kontakt med mer än en basstation och det får man vara glad om man har en av på landet.

Ser inte vad vatten från kommun har med detta att göra?
Samma överkörnings teknik som vid fiber dragning... hot om ledningsrätt mm..
samt att man anser att vissa ska betala för andras nyttjande..
 
Maskintok skrev:
Så nä här kör vi med trådlöst 5G istället.. (y):cool:
Det skriver du med korsade fingrar bskom ryggen:crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
A
A AndersS skrev:
Det skriver du med korsade fingrar bskom ryggen:crysmile:
Nä inte alls.
Vi fick detta erbjudande från Telia för någon månad sen.. de flesta som inte tog fiber tog detta erbjudande.
 
Maskintok skrev:
Nä inte alls.
Vi fick detta erbjudande från Telia för någon månad sen.. de flesta som inte tog fiber tog detta erbjudande.
Med 5G?
Och då blir det intressant vilket frekvensband, är det avvecklad 3Gs frekvens blir det inte så stor skillnad mera än betydligt bättre teknik än den 3G har.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
A
A AndersS skrev:
Med 5G?
Och då blir det intressant vilket frekvensband, är det avvecklad 3Gs frekvens blir det inte så stor skillnad mera än betydligt bättre teknik än den 3G har.
Det skulle blir högre hastighet och mindre störningar.. det var så långt jag lyssnade på frugan.. resten fick hon hålla på med.. jag bara använder telefonen..
 
Maskintok skrev:
Det skulle blir högre hastighet och mindre störningar.. det var så långt jag lyssnade på frugan.. resten fick hon hålla på med.. jag bara använder telefonen..
Du ser aldrig på TV?
 
A
K karlmb skrev:
Du ser aldrig på TV?
tvn har jag canal digital på..
Skulle inte skaffa fiber för det.. gjorde svärfar.. myrornas krig istort sätt.. bild som hoppar och låser sig..

enbart för internet jag var intresserad..
Men det kan jag ju använda från telefonen till det lilla jag använder datorn..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.