Jag har en gräsmatta på 206 kvadratmeter och önskar skaffa en robotgräsklippare. Tomten är platt med få hinder, bortsett från en 1,5 meter passage mitt på. Vill ha en som är tillräckligt smart för att inte fastna och kräva uppmärksamhet ofta samt budget under 7000:-. Bra app är ett plus, helst wifi.
Jag har tittat på Gardena Sileno Minimi (7000:-, 250 m²) och Worx S300 (6000:-, 300 m²).
Finns det erfarenheter mellan modellerna alternativt bättre val.
 
  • Flygbild över ett hus med gräsmatta, märkt med "Hem" och en smal passage, lämplig för gräsklipparrådgivning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gardena har en guidekabel som lättare leder klipparen ut till område och genom passager.
Vet ej om Worx erbjuder detta
Gardena använder ej Wifi utan den kommunicerar via Bluetooth.
5 års garanti.

Ska du ha övervakning och styrning på distans med gardena behöver du köpa en gardena-klippare med "smart-funktion".
 
  • Gilla
Timpa82
  • Laddar…
E etompau skrev:
Gardena har en guidekabel som lättare leder klipparen ut till område och genom passager.
Vet ej om Worx erbjuder detta
Gardena använder ej Wifi utan den kommunicerar via Bluetooth.
5 års garanti.

Ska du ha övervakning och styrning på distans med gardena behöver du köpa en gardena-klippare med "smart-funktion".
Tack för svar!
Jag kanske var lite snabb, läste om Gardena Smart Life och fick intrycket att den var smart. Då kanske Worx är bättre i det anseendet.
 
Vad jag nu förstår så har inte Worx S300 ultraljudssensor (om man inte lägger ut 2000:- extra), så man får klara sig utan vettigt skydd för hinder och djur med andra ord :(
 
Tror inte du har mycket nytta av extra ultraljudssensorer. Alla robotklippare har funktion för krockavkänning.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
E etompau skrev:
Tror inte du har mycket nytta av extra ultraljudssensorer. Alla robotklippare har funktion för krockavkänning.
Tack för att du stöttar vid frågeställningar! Jag köpte en Worx Landroid S300 :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.