Har precis installerat en Gardena Sileno Minimo 500.

Den följer guidekabeln perfekt rak upp på laddplattan, saktar in någon cm innan den ska ansluta, sedan accelererar den samtidigt som den svänger vänster och missar anslutningen.

Vad har jag gjort för fel? Eller är det fel på enheten?

Jag har begränsningskabel 30 cm på var sida om laddaren, ledande som en ränna mot laddaren, samt guidekabel i mitten.

Här är en video som visar problemet:
 
  • Gilla
  • Wow
Alfonsg007 och 2 till
  • Laddar…
Har du följt inst.anvisningarna med avseende på avstånd och kabeldragning av beg. och guidekabel?
Du kan testa med att flytta guide guidekabeln ca 2 cm åt höger, sett framifrån.
 
Redigerat:
Kom igen, jag tittade på att köpa en Minimo 250 från Kjell som har erbjudande t.o.m. idag (garage ingår), jag har länge tvekat på robotgräsklippare för de verkar så oerhört korkade och videon ovan visar hur korkade de fortfarande är... Hoppas Roborock släppen en robotgräsklippare, de har ju visat att det går att göra lite smartare...
 
Ippii Ippii skrev:
Har precis installerat en Gardena Sileno Minimo 500.

Den följer guidekabeln perfekt rak upp på laddplattan, saktar in någon cm innan den ska ansluta, sedan accelererar den samtidigt som den svänger vänster och missar anslutningen.

Vad har jag gjort för fel? Eller är det fel på enheten?

Jag har begränsningskabel 30 cm på var sida om laddaren, ledande som en ränna mot laddaren, samt guidekabel i mitten.

Här är en video som visar problemet:
[media]
På min Sileno Life 750 finns det en ränna under laddplattan som guidekabeln ska tryckas ner i. Den svänger ut lite till höger på baksidan av plattan. Om du har en sådan kan du behöva kolla så att din guidekabel ligger ordentligt i den rännan.
 
Ippii Ippii skrev:
Har precis installerat en Gardena Sileno Minimo 500.

Den följer guidekabeln perfekt rak upp på laddplattan, saktar in någon cm innan den ska ansluta, sedan accelererar den samtidigt som den svänger vänster och missar anslutningen.

Vad har jag gjort för fel? Eller är det fel på enheten?

Jag har begränsningskabel 30 cm på var sida om laddaren, ledande som en ränna mot laddaren, samt guidekabel i mitten.

Här är en video som visar problemet:
[media]
Löste du problemet? Har precis samma problem. Fick enheten utbytt av husqvarna men den nya roboten har också detta problem och fungerar inte.... Guidekabeln ligger helt rätt och Husqvarna/gardena kunde återskapa felet och sa att det var fel på slingkretskortet på den förra jag skickade in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.