Har en Sileno 1600+ med lite över 3 år på nacken nu och den verkar bli dummare och dummare nu hela tiden och stannar ofta med "krockproblem" eller "instängd" trots att den inte kört på något eller sitter fast.
När den kör t.ex. in i ett hörn stannar den bara direkt och säger "instängd" utan att ens försöka komma bort...
Rengjord och kollat alla kablar som ser ok ut. Vad kan man göra?
När den kör t.ex. in i ett hörn stannar den bara direkt och säger "instängd" utan att ens försöka komma bort...
Rengjord och kollat alla kablar som ser ok ut. Vad kan man göra?
Tvättat och städat allt nu men han fortsätter dumma sig...
Det verkar som om det är framhjulen på något sätt som orsakar problemen. Kör han ner i liten grop eller över en liten kant med framhjulen börjar han backa, svänga, framåt, bakåt och hit och dit på stället några minuter, sen stannar han och säger "instängd"...
Det verkar som om det är framhjulen på något sätt som orsakar problemen. Kör han ner i liten grop eller över en liten kant med framhjulen börjar han backa, svänga, framåt, bakåt och hit och dit på stället några minuter, sen stannar han och säger "instängd"...
Läste instruktionen du hänvisade till @etompau men fattade ju inte att man skulle skruva loss pinnarna eftersom jag inte såg några skruvar och "städade" bara runt dem...
Efter instruktioner från Gardena support med bilder hittade jag skruvarna under en hård kaka av jord/damm/gräs...
En före bild:
Och en efter bild:
Nu fungerar det ju betydligt mycket bättre!
Efter instruktioner från Gardena support med bilder hittade jag skruvarna under en hård kaka av jord/damm/gräs...
En före bild:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och en efter bild:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu fungerar det ju betydligt mycket bättre!
Liknande trådar
-
Gardena Sileno City - laddstation lyser inte, men laddar ändå
Robotgräsklippare -
Gardena sileno återställa driftimmar?
Robotgräsklippare -
Gardena Sileno Life 800 klipper inte överallt
Robotgräsklippare -
Någon som vet vad denna symbolen betyder på Gardena Sileno 1600?
Robotgräsklippare -
Gardena sileno +1600 eller motsvarande
Robotgräsklippare