Hej, har en garageport crawford. Den har slutat att regera när jag ska öppna med kodlåset. Öppnar jag den där inne så åker porten upp, men när jag ska stänga, så åker den iväg en halvmeter sen tillbaka och lampan står och blinkar. Någon som har haft liknande problem?

• Garagedörrmekanism med knappsats och blinkande lampa, trådar synliga. Problem med öppning och stängning av en Crawford garageport.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vårt Port gör så när de stöter på hinder, en säkerhetsgrej

H Håbbe01 skrev:
Vårt Port gör så när de stöter på hinder, en säkerhetsgreh
H Håbbe01 skrev:
Vårt Port gör så när de stöter på hinder, en säkerhetsgrej
förstår, grejen är porten går att köra upp men inte ner, något är galen när den ska ner. Inga hinder vad jag kan se.

Finns det givare eller klämlist på den som gör att det inte går att köra ner när något är i vägen?
Att man kan köra upp även om klämlisten är påverkad är normalt.

Purre Purre skrev:
Finns det givare eller klämlist på den som gör att det inte går att köra ner när något är i vägen?
Att man kan köra upp även om klämlisten är påverkad är normalt.
För en person som är helt ny på detta, hur ser jag det?

@
Jonathan Berg Jonathan Berg skrev:
Hej, har en garageport crawford. Den har slutat att regera när jag ska öppna med kodlåset. Öppnar jag den där inne så åker porten upp, men när jag ska stänga, så åker den iväg en halvmeter sen tillbaka och lampan står och blinkar. Någon som har haft liknande problem?
Vi har samma motor och där går "kodlåset" på batteri. Kanske har du samma och att det är dags att byta?

• Gilla
Jonathan Berg
  • Laddar…
Jonathan Berg Jonathan Berg skrev:
För en person som är helt ny på detta, hur ser jag det?
48 sekunder in i klippet. Men ja svårt att se. Givare brukar sitta på någon sida av den och en reflex på andra sidan. Klämskydd har ofta någon kabel/slang anslutet till sig.

@ @ndreas skrev:
Vi har samma motor och där går "kodlåset" på batteri. Kanske har du samma och att det är dags att
@ @ndreas skrev:
Vi har samma motor och där går "kodlåset" på batteri. Kanske har du samma och att det är dags att byta?
har testat att byta batteri, men porten går bara att köra upp men inte ner..

Purre Purre skrev:
48 sekunder in i klippet. Men ja svårt att se. Givare brukar sitta på någon sida av den och en reflex på andra sidan. Klämskydd har ofta någon kabel/slang anslutet till sig.
[media]
Klämskydd har jag

Ja och går då porten bara att köra upp men inte ner så skulle jag säga att klämskyddet är påverkat och därför går den bara åt ett håll.

Purre Purre skrev:
Ja och går då porten bara att köra upp men inte ner så skulle jag säga att klämskyddet är påverkat och därför går den bara åt ett håll.
Okej, det låter rimligt. Får kika vidare på det eller ringa någon garage expert. Tack för hjälpen

Prova koppla bort det eller om det vill ha signal hela tiden, prova att bygla signalen. Då märker du ganska fort om det är klämskyddet eller inte och kan fortsätta därifrån.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.