Antar att det inte är tänkt att göra så?

Dock är det bara två av kanterna som ä facettslipade?

Tokv41 skrev:
Dock är det bara två av kanterna som ä facettslipade?
Då blir resultatet inte så bra :(

Öhh...hur skulle den annars monteras om inte plant mot bänkskivan? Min gamla keramikhäll är fasad fram och bak men inte på sidorna. Pga stålprofilerna på sidan har jag svårt att se hur den skulle monteras snyggt på annat sätt än just plant.

En som är fasad på alla sidor skulle man ju kunns sänka ner en bit, men det är ju apkrångligt att fräsa om man inte har fräs+skena.

MathiasS skrev:
Öhh...hur skulle den annars monteras om inte plant mot bänkskivan? Min gamla keramikhäll är fasad fram och bak men inte på sidorna. Pga stålprofilerna på sidan har jag svårt att se hur den skulle monteras snyggt på annat sätt än just plant.

En som är fasad på alla sidor skulle man ju kunns sänka ner en bit, men det är ju apkrångligt att fräsa om man inte har fräs+skena.
Öhh... Pratar vi om samma sak verkligen? Plan mot skivan är såklart men plan jämns med skivan är åtminstone för mig en helt annan sak... Dvs. överkanten på hällen i samma nivå som bänkskivan...

Och fräsningen är inget bekymmer....

men om den är fasad kan ju givetvis inte sänkas ner så att ovansidan på hällen ligger jäms med skivan.
"lägg" den ovan på, det är det som är tänkt eftersom det är fasade kanter. har gjort samma sak här hemma, spisen "ligger" ovanpå skivan, vi har doch våra fasade sidorna bara på sidorna... hur snyggt som helst

Lägger in en genomskärning av planmonterad spishäll med facett.

• Genomskärning av planlimmad spishäll med facett.jpg
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.