Öhh...hur skulle den annars monteras om inte plant mot bänkskivan? Min gamla keramikhäll är fasad fram och bak men inte på sidorna. Pga stålprofilerna på sidan har jag svårt att se hur den skulle monteras snyggt på annat sätt än just plant.
En som är fasad på alla sidor skulle man ju kunns sänka ner en bit, men det är ju apkrångligt att fräsa om man inte har fräs+skena.
En som är fasad på alla sidor skulle man ju kunns sänka ner en bit, men det är ju apkrångligt att fräsa om man inte har fräs+skena.
Frågan var väl inte om det var "apkrångligt" utan om det är möjligt att planmontera en spishäll som har facettslipade kanter och det gör det om alla kanter är facettslipade.
Huskvarnas QHC6504P är en sådan häll och det finns många fler.
http://www.hemprodukter.husqvarna.se/products/XMLLARGERIMAGE/PSAHHO080P000005.jpg
Riktigt snyggt blir det också
Huskvarnas QHC6504P är en sådan häll och det finns många fler.
http://www.hemprodukter.husqvarna.se/products/XMLLARGERIMAGE/PSAHHO080P000005.jpg
Riktigt snyggt blir det också
Öhh... Pratar vi om samma sak verkligen? Plan mot skivan är såklart men plan jämns med skivan är åtminstone för mig en helt annan sak... Dvs. överkanten på hällen i samma nivå som bänkskivan...MathiasS skrev:Öhh...hur skulle den annars monteras om inte plant mot bänkskivan? Min gamla keramikhäll är fasad fram och bak men inte på sidorna. Pga stålprofilerna på sidan har jag svårt att se hur den skulle monteras snyggt på annat sätt än just plant.
Och fräsningen är inget bekymmer....
men om den är fasad kan ju givetvis inte sänkas ner så att ovansidan på hällen ligger jäms med skivan.
"lägg" den ovan på, det är det som är tänkt eftersom det är fasade kanter. har gjort samma sak här hemma, spisen "ligger" ovanpå skivan, vi har doch våra fasade sidorna bara på sidorna... hur snyggt som helst
"lägg" den ovan på, det är det som är tänkt eftersom det är fasade kanter. har gjort samma sak här hemma, spisen "ligger" ovanpå skivan, vi har doch våra fasade sidorna bara på sidorna... hur snyggt som helst