Mitt räcke på balkongen har försummats och fuskmålningen som gjordes innan vi flyttade in (för sju år sedan) har gjort sitt.
Min fråga till forumet är om det är värt att tvätta, skrapa och måla. Det är trärent som fått väder och vind på sig, gör det något?
Min fråga till forumet är om det är värt att tvätta, skrapa och måla. Det är trärent som fått väder och vind på sig, gör det något?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där är ingen fara! Ser inte ut som att det är någon röta. Skrapa rent, kolla att det inte är gör fuktigt, grundmåla och använd lämplig färg. Aluminiun (?) listen kommer du långt med enbart målartvätt, men kan även den målas med avsedd färg.
Fint! Grundmåla det trärena och ge därefter ett nytt lager färg så ska du se att det blir super!
Husägare
· Västerviks kommun
· 428 inlägg
Skrapa och slipa, som du redan har påbörjat. Är träet mjukt någonstans då behöver det bytas ut. Det märker du om du sjunker in med skrapan eller kniven. Annars gör du som tidigare nämnts, grundmåla och täckmåla därefter.
Husägare
· Västerviks kommun
· 428 inlägg
Tvätta rent med något fasadtvättningsmedel eller Yes diskmedel. Väldigt effektivt tycker jag. Färgen som sitter fast behöver du inte skrapa bort. Det räcker med att den färgen som släpper när du skrapar avlägsnas.
Liknande trådar
-
Går denna köksblandare att reparera
Vatten & Avlopp -
Delat bjälklag?! Går det att stabilisera ovanifrån?
Byggmaterial & Byggteknik -
Typ av fästmaterial i lättbetong vid takmontering av gardiner?
Byggmaterial & Byggteknik -
Funderingar runt att kallställa sommarhus med vatten indraget
Vatten & Avlopp -
Går det att reparera denna trasiga låscylinder?
Fönster & Dörrar