Hej
Jag har en halvgammal diskbänk med halvgammal standard för avlopp
Det ser ut så här:
Gamla diskbänken med äldre standard avloppssil.
Jag önskar byta till denna standard:
Närbild på en modern rostfri diskbänk med två brunnar och rundade avloppssilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad finns det för hålstansar som är lämpade och behöver man sen flänsa till diskbänken för att få rätt avrinning och fall när man monterar senaste standardens silar.

Nån som kan tipsa om var man kan köpa dessa verktyg eller hyra dessa verktyg i Stockholmstrakten.

NY diskbänk, då blir det nytt vattenlås att ansluta mellan hoar och avlopp, inget annat behöver göras om jag uppfattat rätt vad du vill göra

J jonaserik skrev:
NY diskbänk, då blir det nytt vattenlås att ansluta mellan hoar och avlopp, inget annat behöver göras om jag uppfattat rätt vad du vill göra
Beklagar
Jag var otydlig
Jag vill ha nya vattenlås i gammal diskbänk
Jag behåller den gamla diskbänken
Därav behovet av större hål och försänkning

OK att göra om den gamla till nya rensgaller är nog inget man ger sig på normalt, jag har inte sett det. Klart allting går men är nog lite överkurs. Vet inte om det finns eller var som man kan hitta delarna

Det jag tror behövs är en hålstans, inte 35 mm utan drygt det dubbla
Och
En liknande som fasar kanterna så de böjer sig ner lagom mycket

Det finns stansar som är stora, kostar många pengar, hör med någon röris om det finns att låna samt vilken sorts vattenlås och övriga delar som behövs

Jag har ingen hjälp att ge, men är nyfiken:
Varför alls ändra en fungerande avloppslösning?

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag har ingen hjälp att ge, men är nyfiken:
Varför alls ändra en fungerande avloppslösning?
För att jag vill montera prylar som med stora standardens infästning och det har inte min gamla diskbänk så antingen byter jag diskbänk, och den sitter bakom kaklet, eller så förstorar jag hålet.
Oavsett vilket så är det en del jobb...

J jonaserik skrev:
Det finns stansar som är stora, kostar många pengar, hör med någon röris om det finns att låna samt vilken sorts vattenlås och övriga delar som behövs
Japp jag tänkte att det borde finnas och hoppades på tips om var jag ska leta. Får ringa rörfirmor.

U utbygget skrev:
För att jag vill montera prylar som med stora standardens infästning och det har inte min gamla diskbänk
Ja, du har säkert dina skäl, även om jag inte förstår vad det är för "prylar" du skall montera.

Fast den typen av bottenventiler/-silar du visade i bilden har jag aldrig tyck vara särskilt bra.
Bökiga att rensa framför allt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.