Jag har ett nytt släp, dock ej med gallergrindar vilket jag saknar. Originalgaller kostar ett par tusen vilket jag tyckte var relativt dyrt. Vilken typ av galler bör man skaffa och vilka stålbalkar till själva ramen? (länka gärna) Jag har ingen svets så det måste gå att borra och skruva ihop de hela.
 
Har undersökt saken några gånger och materialet blir dyrare eller iaf nästan lika dyrt som att köpa färdiga grindar. Och då saknas ändå rostskyddet.
 
Ett lastnät för 300:- på Jula kan ersätta mycket av funktionen hos galler.

När jag kör ris och byggsopor så hade givetvis ett galler varit bättre, men inte så mycket bättre att det är värt omkring 7000kr extra.
 
Med 4st L profiler i rätt längd samt ett gäng brädor så kan du borra och skruva ihop lämmar till släpan.
Fast det innebär att du får borra hål i det nya släpet.:confused:
 
Jag gillar också mitt nät. En sarg på 30cm hade jag dock kunnat tänka mig i trä plus lastnätet. Tycker oftast gallret blir för högt.
 
Det beror ju på vad man ska använda det till. På vår släpkärra har hemmbygda sidor. En träram med någon form av plastskivor på. Plastskivor blev det för att svärfar hade en bunt liggandes men det kunde lika gärna ha varit vad som helst för skivor eller brädor. Men man kan ju inte lasta några tunga saker emot dom men det fungerar utmärkt för kvistar och ris och andra lätta saker.

Ett lastnät behöver man ju ändå för att lägga över när man kör kvistar och ris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.