G Greger_08 skrev:
Vem har han snott texten ifrån denna gång?
Inte snott, fått.
 
Maria T Maria T skrev:
Men Gaaaaaahhhhh! Fästingar är ett satans otyg, men vad tycker ni om bävrar?

Nu stör de inte mig på annat sätt än att jag tycker att den vackra ån, som gör att det går att paddla mellan sjöarna Magelungen och Drevviken, blir ännu mer igensatt och att det är många vackra träd som fallit av gnagandet och ännu fler som tvingats fällas. Trist.
[bild]
Så blir det ju när ingen annan håller efter slyn.
 
  • Wow
Maria T
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!! för egocentriska hundägare! Speciellt småfeta medelålders manliga sådana hemmahörande runt Edsviken 🤬
 
  • Haha
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
GAAAAAHHHHH!! Var hos sjukgymnasten idag och kollade knäna och hade
troligtvis vatten och inflammation i det knä man trodde var bäst. Hon misstänkte
artros i båda knäna och tyckte även att man var kobent eller sade hon hjulbent 🤔😛,
kommer inte ihåg riktigt.

Som Isakare m.fl tyckte var bra så tog jag upp detta med vattengympa och hon skulle
skriva en remiss så att man säkrare skulle få en plats , dessutom blir det röntgen igen.

Men man ska inte klaga , förbaskat gött att ha pension och kunna ta dagen som den
kommer. Det finns många andra som har det mycket svårare i livet med sjukdom och
handikapp.
Bra att du tar träningen på allvar. Min far som fått byta båda knälederna har diagnos både artrit och artros. Men han är av den modellen som anser att man ska vila när det gör ont, tills det går över. Och det gör ju inte sådan värk, det blir bara bättre, eller möjligen långsammare sämre med hjälp av att röra på sig! Så nu ligger han i sängen på ett äldreboende och väntar på att armen han bröt i januari helt magiskt ska sluta göra ont och börja röra på sig. Under tiden använder han den inte alls. GAAAAAAAAH!


Jobba på! ❤️
 
  • Ledsen
TommyC och 4 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Använder dom faktiskt bmi som skala? Det är ju helt fel. Jag vet inget om du behöver gå ner i vikt eller inte och det var inte det jag avsåg med kostråden.
Jag är övertygad om att det vi äter och dricker påverkar hur vi mår och hur kroppen fungerar.
Sedan finns det mycket annat som påverkar också. Tex stress och psykiska problem.
BMI är ett bra utgångsvärde, funkar utmärkt för normaltränade och hyfsat normallånga. Det är om man är väldigt muskulös, väldigt lång eller väldigt kort som det stämmer mindre bra. Och BMI över 35 är definitivt tufft för knäna även för mycket vältränade personer.
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
N Niq skrev:
När det stått så länge att skeden står i mitten då är det färdigt
Förr i tiden stod ju kaffekannan på serveringar i timmar, på små mynt på plattan. Jag vet inte varför och jag undrar hur dom gör idag när det inte finns riktiga pengar längre.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Förr i tiden stod ju kaffekannan på serveringar i timmar, på små mynt på plattan. Jag vet inte varför och jag undrar hur dom gör idag när det inte finns riktiga pengar längre.
För att skulle de stå direkt på pannan bränns kaffet snabbare och smakar beskt.
Dagens mynt lär bli funka utmärkt, själv kör jag retro med 50öringar i koppar.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
GAAAAAHHHHHH! Varför är det ingen som ifrågasätter vattenkvaliteten vad gäller smaken på kaffet😉Eller när man gud förbjude blandar ut whisky med kran eller träskvatten.
Vattenkvaliteten är jätteviktig och måste matcha kaffet! Zoegas är jättegott i Skåne men fullständigt odrickbart i Värmland.

Angående bryggare så är OBH Nordica bättre och billigare än Moccamaster, iallafall enligt dottern och testerna. Plus att den finns i finare färger. Hon köpte denna till oss i våras när min man fyllde år.
Röd OBH Nordica kaffebryggare med glasbehållare, står på en köksbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
mexitegel mexitegel skrev:
Fast per definition blandar man ju whiskey och vatten då…. 😀
Vissa av våra sorter är runt 55-60%, då är det gott med några droppar vatten i.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
GAAAAHHHH!!!! för egocentriska hundägare! Speciellt småfeta medelålders manliga sådana hemmahörande runt Edsviken 🤬
Kan inte vara samma Edsviken som jag bor i, har inte sett några sådana hundägare här.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Kan inte vara samma Edsviken som jag bor i, har inte sett några sådana hundägare här.
Förmodligen inte, denna Edsviken ligger straxt norr om fjollträsk. Här dräller det tyvärr av dom. Inbillar mig att det är ungefär samma pack som även går under öknamnet "memil" 🙄
 
Anna_H Anna_H skrev:
Vattenkvaliteten är jätteviktig och måste matcha kaffet! Zoegas är jättegott i Skåne men fullständigt odrickbart i Värmland.

Angående bryggare så är OBH Nordica bättre och billigare än Moccamaster, iallafall enligt dottern och testerna. Plus att den finns i finare färger. Hon köpte denna till oss i våras när min man fyllde år.
[bild]
OBH Bajsica är skit! Jag och min närmaste familj har ägt ca. 15 olika produkter från dom. Ingen har hållt längre än 4 år.

Men det där med vatten/kaffe stämmer verkligen. Arvid Nordqvist Wanyama är mycket godare i min by i Jämtland där vi har "problematiskt" kommunalt vatten än vad det är här i Stockholm. Något rövtorkat och rättviseollat kaffe från Ikea smakade skit i Jämtland men rätt gott här i Stockholm.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Fast per definition blandar man ju whiskey och vatten då…. 😀
Ja man blandar per definition men jag anser att om man sätter en droppe vatten så blandar man inte ut whiskeyn med vatten. Det är mera som att krydda den.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
15 olika produkter från dom. Ingen har hållt längre än 4 år.
Köpte ni alla samtidigt eller är ni dåliga på att nyttja tidigare erfarenheter vid inköp? 😉🤔😂
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Vattenkvaliteten är jätteviktig och måste matcha kaffet! Zoegas är jättegott i Skåne men fullständigt odrickbart i Värmland.

Angående bryggare så är OBH Nordica bättre och billigare än Moccamaster, iallafall enligt dottern och testerna. Plus att den finns i finare färger. Hon köpte denna till oss i våras när min man fyllde år.
[bild]
Moccamaster har ju många fina färger nuförtiden. Vi har en grön och svärmor en som är väldigt lik den röda på bilden
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.