Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vilken Ica Maxi är det?
Finns inte så många Maxi i metropolen Trelleborg 😉
Men det var faktiskt inte Maxi i mitt fall.

På det lokala Maxi har de placerat familjeparkeringen nära Entrén, perfekt för lata lönnfeta män.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Gaaaah för felanvända uttryck 🙃🙃🙃
WAAAAAAAAGH!
För folk som säger att man gör fel utan att berätta vad 😉
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
S
V Ville_Vessla skrev:
Jo, i princip alla 70+ jag varit hos har ett skarvuttag med en avbrytare som man slår av och på med. Börjar man fippla med source går dom i taket och anser man förstör den.
Det är ju perfekt lösning. Ingen standby-förbrukning och alla apparater hoppar igång med ett klicka. Stänger man av med fjärrkontrollen får man fibbla och klicka på flera ställen.

Gaah för att bli kallad gammal. 😉
Aja, fick visa leg på systemet senast jag var där..
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
På den handelsbod jag frekventa mest har begåvningsreserven inte ens hittat till handikapparkeringen, de står precis framför Entrén där det är markerat "parkera ej här".
De mest begåvade låter vara motorn på tomgång för dom tror att deras beteende blir mer lagligt då.
 
  • Gilla
  • Ledsen
hapazard och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH!
För folk som säger att man gör fel utan att berätta vad 😉
Begåvningsreserv avser intelligenta men ej skolade människor (ordagrant, begåvade men i reserv) men har förvanskas och används ofta som nedvärderande utryck om ointelligenta.
 
  • Gilla
lat och 2 till
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Begåvningsreserv avser intelligenta men ej skolade människor (ordagrant, begåvade men i reserv) men har förvanskas och används ofta som nedvärderande utryck om ointelligenta.
Kul! Aldrig hört förr! 👍
 
Ett ironiskt användande av ordet begåvningsreserv har full TS-backning i den här tråden.

Att påstå att det var ett felaktigt bruk var alltså bara rätt för att @13th Marine inte kunde historien bakom. Jfr a-lagare.

Gaahhh!!! Inser att mitt mästrande blir beskäftighet i kvadrat!
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
GAAAAAHHH! Varför ska dammsugarpåsar till byggdammsugaren vara så förtvivlat omotiverat dyra? Köpte storpack till vettigt pris för några år sen och har haft ångest varje gång jag tagit en för jag vet att de inte går att får tag på till vettigt pris igen.
Amazon?
 
H hapazard skrev:
Begåvningsreserv avser intelligenta men ej skolade människor (ordagrant, begåvade men i reserv) men har förvanskas och används ofta som nedvärderande utryck om ointelligenta.
GAAAAHHH!!!! en ord polis.........
/W
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ett ironiskt användande av ordet begåvningsreserv har full TS-backning i den här tråden.

Att påstå att det var ett felaktigt bruk var alltså bara rätt för att @13th Marine inte kunde historien bakom. Jfr a-lagare.

Gaahhh!!! Inser att mitt mästrande blir beskäftighet i kvadrat!
Sen har vi ju ord som ändrar betydelse över tid, det enda sammanhang jag hört begåvningsreserv nyttjas förr är just när man ifrågasätter någons intelligens.

Jag har en kollega som inte accepterar att Skit numera är ett förstärkningsord, vilket gör att jag nyttjar "skitbra" så ofta jag kan, både i fallet "inte bra" och "väldigt bra".

//Dont tell me what to do
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag har en kollega som inte accepterar att Skit numera är ett förstärkningsord, vilket gör att jag nyttjar "skitbra" så ofta jag kan, både i fallet "inte bra" och "väldigt bra".

//Dont tell me what to do
Och jag brukar byta ut ”skit-” mot ”bajs-”.
”Bajsbra”, ”Bajssnygg” och ”Bajsgott” är mycket roligare.
 
  • Haha
Anna_H
  • Laddar…
B b8q skrev:
Och jag brukar byta ut ”skit-” mot ”bajs-”.
”Bajsbra”, ”Bajssnygg” och ”Bajsgott” är mycket roligare.
Var och en till sitt ;)
 
hsd
Skitbra = laxermedel
 
hsd
Om någon säger att det var skitgott undrar jag vad hen har för matvanor 😳
 
Gaah, nu ligger jag här mitt i natten och nojar över prasselljud samtidigt som det faller snöblandat regn som prasslar mot fönstret. Hur ska man sova när man vet att det kilar runt en råtta instängd i ett rum i källaren? 😖 Tänk om den blir desperat nog att gnaga sig igenom någon av dörrarna? Jag kan se i kameran att den är väldigt nyfiken på ena dörren.

Den har varit och sniffat mycket på giftbetet som Anticimex la ut, sannolikt även gnagt på det. Vanliga fällor håller den sig undan från.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.