D dibb skrev:
Tyvärr har katter ett arbetsschema, typ, sover/har rast 18 timmar om dygnet.
Dom vaknar dock hastigt om dom hör en liten mus eller råtta gå förbi
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
N Niq skrev:
Du använder fel råttfälla. Det här är den bästa
[bild]
Pga allergi har vi förlitat oss på grannarnas, men de kommer ju inte in i vår källare 🙁 Och de verkar ha gått i vintervila, för vi har inte sett några ute heller på ett tag nu.
 
hsd
13th Marine 13th Marine skrev:
Och jag läste någonstans att det ska vara precis lika lätt att tacka nej som det är att tacka ja.

Kan vara värt att tänka på @Per Eskilsson
En skärmdump visar integritetsmeddelande på webbsida med alternativ att godkänna eller avvisa dataanvändning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
HenrikHuslöse och 2 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Pga allergi har vi förlitat oss på grannarnas, men de kommer ju inte in i vår källare 🙁 Och de verkar ha gått i vintervila, för vi har inte sett några ute heller på ett tag nu.
Nakenkatt.😀 Nä dom brukar gå i ide på vintern. Men du kan ju be att få låna den några dagar och göra en mysig bädd åt den i källaren. Så att den kan sova på något annat.

Jag är också allergisk mot pälsdjur men vill inte leva utan katt.(med päls)
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
N Niq skrev:
Nakenkatt.😀 Nä dom brukar gå i ide på vintern. Men du kan ju be att få låna den några dagar och göra en mysig bädd åt den i källaren. Så att den kan sova på något annat.

Jag är också allergisk mot pälsdjur men vill inte leva utan katt.(med päls)
Som en parantes är det inte säkert att man klarar av nakenkatter heller om man är allergiker. Vissa funkar det bra för, men andra är precis lika känsliga för nakna som pälsade katter. Nakenkatterna har ju ingen päls som fluffar runt, men däremot har de samma pälsfett och samma hudavlagringar som en vanlig katt. Det verkar vara ytterst individuellt (både bland de allergiska människorna och hur det fungerar med de olika katterna de träffar).
 
  • Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
Som en parantes är det inte säkert att man klarar av nakenkatter heller om man är allergiker. Vissa funkar det bra för, men andra är precis lika känsliga för nakna som pälsade katter. Nakenkatterna har ju ingen päls som fluffar runt, men däremot har de samma pälsfett och samma hudavlagringar som en vanlig katt. Det verkar vara ytterst individuellt (både bland de allergiska människorna och hur det fungerar med de olika katterna de träffar).
Jag tål inte katt-saliv i större mängd, märkte jag efter att en katt började frenetiskt slicka på mina händer för att jag hade plockat pepparmynta. Jag har läst att katter inte gillar pepparmynta, men tydligen hade inte den katten läst det.
 
  • Haha
Jumos
  • Laddar…
galento
Vi hade en katt som gillade att slicka mej i armhålan 🤔🤔🤔
 
  • Haha
breakman och 1 till
  • Laddar…
GAAAAHHH för oförskämda idioter som står på handikapp-parkering utan anledning.
Idag: En mamma med ätande son på handikapp-parkering. Jag gick och frågade då sa hon att hon bara väntade på någon och kan flytta sig snabbt. Det gjorde hon också, och så kom en annan tonåring ut från snabbmatkedjan med ett paket, klev in och så körde dom iväg.
För ett tag sedan: samma plats, en yngre kvinna. Ingen handikappsymbol i bilen. På min oskyldiga fråga sa hon att hon väntade på sin 90-åriga mamma som var inne i butiken. I så fall borde mamman varit 60 år när hon födde sin dotter. Jag var helt mållös över denna lögn.
Inte att jag är parkeringspolis men jag avskyr folk så egoistiska att deras världsbild kan stavas: JAG,JAG, JAG, oj, finns det andra människor också?
 
  • Gilla
salkin85 och 12 till
  • Laddar…
galento
Håller med ser detta ofta också , skulle vara dryga böter om man är så iq
befriad. Eller fota bilen och ut på nätet med bilden.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
GAAAAHHH för oförskämda idioter som står på handikapp-parkering utan anledning.
Idag: En mamma med ätande son på handikapp-parkering. Jag gick och frågade då sa hon att hon bara väntade på någon och kan flytta sig snabbt. Det gjorde hon också, och så kom en annan tonåring ut från snabbmatkedjan med ett paket, klev in och så körde dom iväg.
För ett tag sedan: samma plats, en yngre kvinna. Ingen handikappsymbol i bilen. På min oskyldiga fråga sa hon att hon väntade på sin 90-åriga mamma som var inne i butiken. I så fall borde mamman varit 60 år när hon födde sin dotter. Jag var helt mållös över denna lögn.
Inte att jag är parkeringspolis men jag avskyr folk så egoistiska att deras världsbild kan stavas: JAG,JAG, JAG, oj, finns det andra människor också?
Frågade ett par Z*ggisar vart deras handikapp var när de studsade ur deras halvdant ställda bil på H-plats, fick till svar att hans Diabetes nått varpå jag sa: då är det bara ansöka hos kommunen om ett parkeringstillstånd då. När jag kom ut efter min handling hade de två stått och spottat ner hela sidan på min blåabil så den nästan var vit...
 
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
GAAAAHHH för oförskämda idioter som står på handikapp-parkering utan anledning.
Idag: En mamma med ätande son på handikapp-parkering. Jag gick och frågade då sa hon att hon bara väntade på någon och kan flytta sig snabbt. Det gjorde hon också, och så kom en annan tonåring ut från snabbmatkedjan med ett paket, klev in och så körde dom iväg.
För ett tag sedan: samma plats, en yngre kvinna. Ingen handikappsymbol i bilen. På min oskyldiga fråga sa hon att hon väntade på sin 90-åriga mamma som var inne i butiken. I så fall borde mamman varit 60 år när hon födde sin dotter. Jag var helt mållös över denna lögn.
Inte att jag är parkeringspolis men jag avskyr folk så egoistiska att deras världsbild kan stavas: JAG,JAG, JAG, oj, finns det andra människor också?
De får byta skylt:
Blå parkeringsskylt för funktionshindrade, vit rullstolssymbol, "P", text "Lathet är inget funktionshinder".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
GAAAAHHH för oförskämda idioter som står på handikapp-parkering utan anledning.
Idag: En mamma med ätande son på handikapp-parkering. Jag gick och frågade då sa hon att hon bara väntade på någon och kan flytta sig snabbt. Det gjorde hon också, och så kom en annan tonåring ut från snabbmatkedjan med ett paket, klev in och så körde dom iväg.
För ett tag sedan: samma plats, en yngre kvinna. Ingen handikappsymbol i bilen. På min oskyldiga fråga sa hon att hon väntade på sin 90-åriga mamma som var inne i butiken. I så fall borde mamman varit 60 år när hon födde sin dotter. Jag var helt mållös över denna lögn.
Inte att jag är parkeringspolis men jag avskyr folk så egoistiska att deras världsbild kan stavas: JAG,JAG, JAG, oj, finns det andra människor också?
På den handelsbod jag frekventa mest har begåvningsreserven inte ens hittat till handikapparkeringen, de står precis framför Entrén där det är markerat "parkera ej här".
 
  • Haha
  • Ledsen
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Vilken Ica Maxi är det?
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Understundom i Linköping iaf.😡
 
13th Marine 13th Marine skrev:
På den handelsbod jag frekventa mest har begåvningsreserven inte ens hittat till handikapparkeringen, de står precis framför Entrén där det är markerat "parkera ej här".
Gaaaah för felanvända uttryck 🙃🙃🙃
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.