GAAAH! Jag tror att vi har fått påhälsning genom den lilla remsan av källargolvet som saknar betong. Ja, jag vet vi borde ha gjutit och byggt igen efter att avloppet byttes och drogs om, men det har inte hunnits 🙁

Ett rum under renovering, med upptaget golv, avloppsrör, grus och en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det ser ganska nygrävt ut och det enda spår jag hittar i övrigt är en söndertuggad matta i samma rum, så förhoppningsvis har dom inte invaderat hela huset än. Nu ska jag iväg och handla råttfällor och chokladrussin.
 
  • Ledsen
  • Wow
Klass0n och 3 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
chokladrussin
Kalles kaviar. Trust me.

En gnagare fångad i en fälla liggande på snö, vilket indikerar en human removal metod.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
Rejäl och 4 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Kalles kaviar. Trust me.

[bild]
Vi har haft god framgång med chokldrussin vid ett tidigare tillfälle. Då var det i trädgårdsskjulet, råttan var fångad på mindre än en halvtimme efter att vi la ut fällorna.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Fordonskö på snötäckt väg under snöfall, varning för storm och resplaner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Suck!
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Tomten i släde drar av renar i luften, snögubbe nedanför, träden i bakgrunden, texten "Plan B".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Älska
Fairlane och 7 till
  • Laddar…
S
tveksamt tveksamt skrev:
[bild]
Suck!
Gaaahh!!! Första gången man inte ska fira jul på hemort utan i sambons föräldrarhem 8h bilkörning iväg....... Får panik
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
S SvanteC skrev:
Gaaahh!!! Första gången man inte ska fira jul på hemort utan i sambons föräldrarhem....... Får panik
Sup dig full tidigt så ska du se att det ordnar sig.
 
  • Haha
  • Gilla
Klass0n och 7 till
  • Laddar…
S
useless useless skrev:
Sup dig full tidigt så ska du se att det ordnar sig.
Haha det är tyvärr resan som är problemet, med en 8-månaders som knappt vill sitta still...
 
Jepp starta med en sillfrukost och 2 sexor så har du grunden och låt sambon köra.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
RoTe
S SvanteC skrev:
Haha det är tyvärr resan som är problemet, med en 8-månaders som knappt vill sitta still...
Res när den behöver sova?
 
galento
13th Marine 13th Marine skrev:
Och jag läste någonstans att det ska vara precis lika lätt att tacka nej som det är att tacka ja.

Kan vara värt att tänka på @Per Eskilsson
Helst en knapp med avvisa ALLA . Norton Anti track :

Skärmdump visar statistik över blockerade spårare och fingeravtrycksidentifieringar på bygghus.se under 30 dagar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Vi har haft god framgång med chokldrussin vid ett tidigare tillfälle. Då var det i trädgårdsskjulet, råttan var fångad på mindre än en halvtimme efter att vi la ut fällorna.
Jag har använt jordnötssmör med stor framgång.
Det ska vara kletigt så det inte går att lossa betet.
 
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Jag har använt jordnötssmör med stor framgång.
Det ska vara kletigt så det inte går att lossa betet.
Jag klämde fast russinen ordentligt, men om det inte har gett resultat till imorgon smetar vi på jordnötssmör också.

Vi som hade tänkt ta ledigt från allt nu fram till januari. Istället blir det till att börja gjuta igen golvet och städa/organisera källaren. Eftersom råttan har rivit sönder en matta är jag rädd att den har börjat bygga bo någonstans bland (eller i 😬) flyttlådorna.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Jag klämde fast russinen ordentligt, men om det inte har gett resultat till imorgon smetar vi på jordnötssmör också.

Vi som hade tänkt ta ledigt från allt nu fram till januari. Istället blir det till att börja gjuta igen golvet och städa/organisera källaren. Eftersom råttan har rivit sönder en matta är jag rädd att den har börjat bygga bo någonstans bland (eller i 😬) flyttlådorna.
Lite OT men billigt jordnötssmör finns att köpa på Dollarstore, avsett som fågelmat.
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Lite OT men billigt jordnötssmör finns att köpa på Dollarstore, avsett som fågelmat.
Jag har en burk Garants ekologiska crunchy jordnötssmör i kylen. Supergott, mycket goodare än Coops ekologiska som inte smakade något alls! Inte billigt, men ett par kluddar kan jag nog avvara om det behövs imorgon.

Nu har jag en påse chokladrussin som jag kan tröstäta om råttorna inte vill ha dem.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.