901 441 läst · 9 285 svar
901k läst
9,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Gaaaaah. Har i veckor (ja, veckor) trott att NU, nu börjar vi bli friska så kommande dagar går att planera in jobbmöten och annat. Jag är nu själv inne på månad #2 (men okej nog för att vara bland folk och inte smittsam) men ett barn är för sjukt för att vara till förskolan. Med jullovet kommer det bli 1,5 månader på hemmaplan. Nästan värre än under värsta covid-paniken.
Och Gaaaaaaaaaaaah för Budbee. Sämsta företaget någonsin. Hade ett paket som inget hände med i en vecka. När jag hörde av mig konstaterade de efter ett par dagar att paketet var för stort för att få plats i en box, så dom skickade tillbaka det. Va fan.
Och Gaaaaaaaaaaaah för Budbee. Sämsta företaget någonsin. Hade ett paket som inget hände med i en vecka. När jag hörde av mig konstaterade de efter ett par dagar att paketet var för stort för att få plats i en box, så dom skickade tillbaka det. Va fan.
GAAAHHHH för webbshoppar som använder ett hopkok av olika betallösningar där man till slut måste använda paypal som ju är helt magiskt kass.10-tusen olika fönster och ange e-postadresser till höger och vänster och sen skiter det sig ändå i sista steget.
Fick ju minst ett par dussin nya gråa hår på den shoppingupplevelsen....
Fick ju minst ett par dussin nya gråa hår på den shoppingupplevelsen....
Har de lyckats förstöra Paypal? Det har ju fungerat smidigt för mig i +25årmexitegel skrev:GAAAHHHH för webbshoppar som använder ett hopkok av olika betallösningar där man till slut måste använda paypal som ju är helt magiskt kass.10-tusen olika fönster och ange e-postadresser till höger och vänster och sen skiter det sig ändå i sista steget.
Fick ju minst ett par dussin nya gråa hår på den shoppingupplevelsen....
Long story short, men det är helt hål i huvudet att ha olika betalningslösningar för debit- och kreditkort för kunden. Gemene man vet nog skillnaden egentligen men att behöva göra olika val när man ska betala. Ja, det är inte riktigt intuitivt.
Long story long, när man kom till betalningsidan kunde man fylla i kortnummer. Bara det att det valet bara fungerar för kreditkort. Gemene man reflekterar inte över det förrän det inte går att betala.
Alternativet var knappen "paypal" utan vidare förklaringar och efter ett par klick framgår det så att det går att betala med debitkort. Sen ska man trassla sig förbi ett par sidor till med uppmaning om att registrera sig och acceptera villkor mm så kom man äntligen fram för att kunna ange kortuppgifter. Efter ytterligare några sidor med uppmaning om att spara kortuppgifter, att man inte vill ha nyhetsbrev och annat elände så landade man istället på google pay?!
Betänk att guida sina föräldrar i ovanstående över telefon en sen kväll...
Misstänker starkt att UX-designern var en hattifnatt. Säger inget och bryr sig inte om någon och vill bara därifrån..
Long story long, när man kom till betalningsidan kunde man fylla i kortnummer. Bara det att det valet bara fungerar för kreditkort. Gemene man reflekterar inte över det förrän det inte går att betala.
Alternativet var knappen "paypal" utan vidare förklaringar och efter ett par klick framgår det så att det går att betala med debitkort. Sen ska man trassla sig förbi ett par sidor till med uppmaning om att registrera sig och acceptera villkor mm så kom man äntligen fram för att kunna ange kortuppgifter. Efter ytterligare några sidor med uppmaning om att spara kortuppgifter, att man inte vill ha nyhetsbrev och annat elände så landade man istället på google pay?!
Betänk att guida sina föräldrar i ovanstående över telefon en sen kväll...
Misstänker starkt att UX-designern var en hattifnatt. Säger inget och bryr sig inte om någon och vill bara därifrån..
haha, ang. att försöka lära förälder: Min mor va hus/kattvakt 10+ år sedan och hon behövde använda source-knappen på tv-fjärren, bara genom min förklaring om vad den gjorde fick henne att slå backut och stänga av TVn ist. för att följa instruktionerna över telefonen
Jamen det är väl klart. För den äldre generationen var varenda pryl enkel och hade bara sina egna basala funktioner.
Idag sköter mobiltelefonen både klocka, väckarklocka, miniräknare, telefon, strömbrytare och mycket annat.
Problemet är att när mobilen går sönder eller blir stulen, tappar man ju även klockan, väckarklockan, miniräknaren osv.
Idag sköter mobiltelefonen både klocka, väckarklocka, miniräknare, telefon, strömbrytare och mycket annat.
Problemet är att när mobilen går sönder eller blir stulen, tappar man ju även klockan, väckarklockan, miniräknaren osv.
Jo, i princip alla 70+ jag varit hos har ett skarvuttag med en avbrytare som man slår av och på med. Börjar man fippla med source går dom i taket och anser man förstör den.Tokslut skrev:
Ghaaaah för att jag tackade nej till allt det där igår och fick göra det idag igen.kashieda skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 15 633 inlägg
Och jag läste någonstans att det ska vara precis lika lätt att tacka nej som det är att tacka ja.
Kan vara värt att tänka på @Per Eskilsson
Kan vara värt att tänka på @Per Eskilsson
Kan själv!
· Trelleborg
· 15 633 inlägg