974 162 läst · 9 960 svar
974k läst
10,0k svar
GAAAAHHHH!!!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 383 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 383 inlägg
Asch, ja, det är roligare när det är varierat - lite skog på ena sidan, på andra en åker eller en sjö, Men dessa 2-1-vägar tar ju kål på en oavsett var man är; hamnade bakom en MC-kortege förra sommaren (tror jag skrev om det i nån tråd) på typ 40 hojar... och jag fattade inte att en inte får bryta kortegen och de blev skitarga, inte kul. Men ur säkerhetssynpunkt är de bra vägar, inget snack om det, men ikväll var det skönt att lämna Enköping i backspegeln och ut på E18 och blåsa på.Jumos skrev:
Ångrar mig - E4/E20 mellan Västertorp och Järna är värre !
App, app, app. Sträckan Höga kustenbron-Övik har ju sina höjdpunkter. Efter det är det är det skog igen.🙂Jumos skrev:
Det blir inte en kortege bara för att 40 fordon är på väg åt samma håll. I så fall skulle man aldrig kunna köra om.Maria T skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 723 inlägg
Svårt att veta vad en kortege är, men att en grupp hojar ska räknas som en är inte orimligt.useless skrev:
Sen är väl kanske inte trafikförordningen det man först tänker på om ett mc-gäng blir irriterat på en.
Kan vara bra att tänka på att inte ligga för nära med bilen , finns dom som fått ångraNötegårdsgubben skrev:
det surt. Överlag är det inte trevligt att ha en bil 2 meter bakom hojen så tycker faktiskt
det är helt ok om bilägaren får uppsöka tandläkaren .
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 723 inlägg
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg
Gaaaaahhh, p-bot á 1100 kr igår kväll och nu ser jag att skatjävlarna som letar sig in i garaget har roat sig i natt med att bajsa på tak och tre rutor på min nyligen "proffstvättade" bil.
P-boten ska dock överklagas då p-förbudsskylten C35 sitter på tok för högt och dessutom är dold av två st. träd som står precis framför stolpen och skylten.
EDIT: medhåll på att E4 norr om Uppsala är fantastiskt tråkig. Fiskevägen (340) hela vägen upp och in i Norge är himla trevlig däremot. Mycket vilt att akta sig för dock.
P-boten ska dock överklagas då p-förbudsskylten C35 sitter på tok för högt och dessutom är dold av två st. träd som står precis framför stolpen och skylten.
EDIT: medhåll på att E4 norr om Uppsala är fantastiskt tråkig. Fiskevägen (340) hela vägen upp och in i Norge är himla trevlig däremot. Mycket vilt att akta sig för dock.
Redigerat:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 383 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 383 inlägg
I det här fallet jag nämnde, och som jag vet jag skrev om i en annan tråd, var det 35-40 motorcyklar i en radda, de låg ca 10 km under hastighetsgränsen och med enorma inbördes avstånd - anser du att det är okej när det fortgår i sisådär tio mil? Att större delen av dem tillhörde nån gemensam klubb syntes på jackorna, påstår inte att det vad HA eller liknande men de hade ett mycket aggressivt sätt mot bilisterna som endast ville ta sig förbi. Jag gav upp och då det kändes obehagligt, bestämde mig för att köra av och käka.galento skrev:
De har uppfunnit sina egna regler, att ingen ska få bryta raden och köra om och förbi - DET tycker jag inte är okej nånstans.
I trafikförordningen står det:Nötegårdsgubben skrev:
6 § En trafikant får inte bryta eller på annat sätt hindra en militärkolonn, en kolonn av fordon som tillhör den kommunala organisationen för räddningstjänst, en grupp av barn under ledares uppsikt, ett begravningsfölje eller någon annan procession.
Då ett motorcykelgäng varken är militärer, räddningstjänst eller barn så återstår "procession". Det räknas knappast som procession om man kör på rad i landsvägsfart på en 2+1-väg.
Första gångerna man passerar är nog ganska fina, men jag tycker nog ändå inte att Docksta, Ullånger och avfarten till Bjästa bjuder på allt för mycket skönhet när man passerar 😄M Myckling skrev: