Maria T
Jumos Jumos skrev:
Jag kan delvis hålla med dig, men hela norrlandskusten från Gävle och uppåt är BARA skog. När man åkt den mer än en gång är den skittråkig, och när man bor mitt på hållet är det skog var man än ska 😆
Asch, ja, det är roligare när det är varierat - lite skog på ena sidan, på andra en åker eller en sjö, Men dessa 2-1-vägar tar ju kål på en oavsett var man är; hamnade bakom en MC-kortege förra sommaren (tror jag skrev om det i nån tråd) på typ 40 hojar... och jag fattade inte att en inte får bryta kortegen och de blev skitarga, inte kul. Men ur säkerhetssynpunkt är de bra vägar, inget snack om det, men ikväll var det skönt att lämna Enköping i backspegeln och ut på E18 och blåsa på.
Ångrar mig - E4/E20 mellan Västertorp och Järna är värre !
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Men jag gillar skog.... så länge det är skog så tycker jag det är fint.
Skog är absolut fint! Men det blir fort tråkigt ändå.
 
RoTe
Isakare Isakare skrev:
Näää, den är ju rena nöjesfältet jämfört med E4an Uppsala-Gävle.
Den är ju bara tråkig för att hastighetsbegränsningen är för låg! Den är jättetrevlig uppåt 200... 😉
 
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Näää, den är ju rena nöjesfältet jämfört med E4an Uppsala-Gävle.
Den må vara tråkig men så mycket effektivare än gamla E4 som ju var en pina med väldigt få möjligheter till omkörning.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
Jag kan delvis hålla med dig, men hela norrlandskusten från Gävle och uppåt är BARA skog. När man åkt den mer än en gång är den skittråkig, och när man bor mitt på hållet är det skog var man än ska 😆
App, app, app. Sträckan Höga kustenbron-Övik har ju sina höjdpunkter. Efter det är det är det skog igen.🙂
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
App, app, app. Sträckan Höga kustenbron-Övik har ju sina höjdpunkter.
Vilka? Björnstugan har i och för sig bra käk.
 
Maria T Maria T skrev:
hamnade bakom en MC-kortege förra sommaren (tror jag skrev om det i nån tråd) på typ 40 hojar... och jag fattade inte att en inte får bryta kortegen och de blev skitarga, inte kul.
Det blir inte en kortege bara för att 40 fordon är på väg åt samma håll. I så fall skulle man aldrig kunna köra om.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vilka? Björnstugan har i och för sig bra käk.
Det finns ju en del vackra vyer efter vägen som bryter skogsridån. Har aldrig ätit på Björnstugan så kan inte uttala mig.
 
useless useless skrev:
Det blir inte en kortege bara för att 40 fordon är på väg åt samma håll. I så fall skulle man aldrig kunna köra om.
Svårt att veta vad en kortege är, men att en grupp hojar ska räknas som en är inte orimligt.

Sen är väl kanske inte trafikförordningen det man först tänker på om ett mc-gäng blir irriterat på en.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
galento
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Sen är väl kanske inte trafikförordningen det man först tänker på om ett mc-gäng blir irriterat på en.
Kan vara bra att tänka på att inte ligga för nära med bilen , finns dom som fått ångra
det surt. Överlag är det inte trevligt att ha en bil 2 meter bakom hojen så tycker faktiskt
det är helt ok om bilägaren får uppsöka tandläkaren .
 
  • Arg
  • Gilla
  • Wow
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
det är helt ok om bilägaren får uppsöka tandläkaren .
Verkligen inte.
 
  • Gilla
tensiden och 5 till
  • Laddar…
Gaaaaahhh, p-bot á 1100 kr igår kväll och nu ser jag att skatjävlarna som letar sig in i garaget har roat sig i natt med att bajsa på tak och tre rutor på min nyligen "proffstvättade" bil.

P-boten ska dock överklagas då p-förbudsskylten C35 sitter på tok för högt och dessutom är dold av två st. träd som står precis framför stolpen och skylten.

EDIT: medhåll på att E4 norr om Uppsala är fantastiskt tråkig. Fiskevägen (340) hela vägen upp och in i Norge är himla trevlig däremot. Mycket vilt att akta sig för dock.
 
Redigerat:
Maria T
galento galento skrev:
Kan vara bra att tänka på att inte ligga för nära med bilen , finns dom som fått ångra
det surt. Överlag är det inte trevligt att ha en bil 2 meter bakom hojen så tycker faktiskt
det är helt ok om bilägaren får uppsöka tandläkaren .
I det här fallet jag nämnde, och som jag vet jag skrev om i en annan tråd, var det 35-40 motorcyklar i en radda, de låg ca 10 km under hastighetsgränsen och med enorma inbördes avstånd - anser du att det är okej när det fortgår i sisådär tio mil? Att större delen av dem tillhörde nån gemensam klubb syntes på jackorna, påstår inte att det vad HA eller liknande men de hade ett mycket aggressivt sätt mot bilisterna som endast ville ta sig förbi. Jag gav upp och då det kändes obehagligt, bestämde mig för att köra av och käka.

De har uppfunnit sina egna regler, att ingen ska få bryta raden och köra om och förbi - DET tycker jag inte är okej nånstans.
 
  • Gilla
Mnbvcxz och 7 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Svårt att veta vad en kortege är, men att en grupp hojar ska räknas som en är inte orimligt.

Sen är väl kanske inte trafikförordningen det man först tänker på om ett mc-gäng blir irriterat på en.
I trafikförordningen står det:

6 § En trafikant får inte bryta eller på annat sätt hindra en militärkolonn, en kolonn av fordon som tillhör den kommunala organisationen för räddningstjänst, en grupp av barn under ledares uppsikt, ett begravningsfölje eller någon annan procession.

Då ett motorcykelgäng varken är militärer, räddningstjänst eller barn så återstår "procession". Det räknas knappast som procession om man kör på rad i landsvägsfart på en 2+1-väg.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
App, app, app. Sträckan Höga kustenbron-Övik har ju sina höjdpunkter. Efter det är det är det skog igen.🙂
Första gångerna man passerar är nog ganska fina, men jag tycker nog ändå inte att Docksta, Ullånger och avfarten till Bjästa bjuder på allt för mycket skönhet när man passerar 😄
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.