Visst har väl alla någon gång gjort ett fynd på ett oväntat ställe?
Tex världens bästa verktyg i marknadsståndet eller liknande.

Tänker nu mer på användbarhet än pris.
Billigt är så tråkigt numera så det känns som det kvittar.
Menar om jag ger 10:- eller 100:- för en skruvmejsel är rätt ointressant så länge den fungerar som jag vill.

Jag själv gör sällan några fynd...

Men kan inte låta bli att tycka om min vitlökspress från Biltema.
Bästa jag nånsin haft faktiskt.
Kanske letat på fel ställen men aldrig hittat någon bättre än denna:

47-353_m.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Någon mer som kan tipsa om oväntade fynd?
Gärna aktuella så fler kan få glädje av dem.

• Gilla
Nimajneb
  • Laddar…
Hemmakatten
Då har jag haft tur. Köpte en likadan (ännu ej använd) i fredags på coop som sålde ut alla hushållsföremål till 50%.

Redigerat:
Min Canon DR-2050C dokumentscanner för 50:- på tradera. Visserligen lätt begagnad och plus frakt, men man får slanta $525 för den på Amazon. Det går att göra fynd på tradera, särskilt på lätt obskyra företagsprylar.

31qdH7eq3iL.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Idag var jag in på det lokala Clas Ohlson och såg att det fanns Club Clas!

Om man blir medlem nu så får man tydligen 10% rabatt på den dyraste varan på det första köpet!

Utöver det fick man 1poäng per krona och varje 1000poäng trodde han motsvarade 3%, alltså 30kr check.

Inget direkt tips om sak som går att fynda, men dock ställe...

Blindnit skrev:
Visst har väl alla någon gång gjort ett fynd på ett oväntat ställe?
Tex världens bästa verktyg i marknadsståndet eller liknande.

Tänker nu mer på användbarhet än pris.
Billigt är så tråkigt numera så det känns som det kvittar.
Menar om jag ger 10:- eller 100:- för en skruvmejsel är rätt ointressant så länge den fungerar som jag vill.

Jag själv gör sällan några fynd...

Men kan inte låta bli att tycka om min vitlökspress från Biltema.
Bästa jag nånsin haft faktiskt.
Kanske letat på fel ställen men aldrig hittat någon bättre än denna:

[bild]

Någon mer som kan tipsa om oväntade fynd?
Gärna aktuella så fler kan få glädje av dem.
Denna köpte jag på Åhlens för 79kr.
Såg även en skål som vi köpt på Gekås på åhlens för 69kr mer än 100% påslag.

Köpte en samsung galaxy S3 med 24 månaders abonnemang fick en samsung surfplatta på köpet.

lorens skrev:
Idag var jag in på det lokala Clas Ohlson och såg att det fanns Club Clas!

Om man blir medlem nu så får man tydligen 10% rabatt på den dyraste varan på det första köpet!

Utöver det fick man 1poäng per krona och varje 1000poäng trodde han motsvarade 3%, alltså 30kr check.

Inget direkt tips om sak som går att fynda, men dock ställe...
På Jula får man 10% på hela första köpet. Detta fick jag reda på av kassörskan just innan jag stoppade in betalkortet med en nota på över 2000:-. Kan ju säga att jag inte var sen med att fylla in den ansökan hon erbjöd mig, skriva i en lapp och tjäna över 200:- är ju helt ok.

På classe är det 10% vi internet butiken, räcker knappt till frakten. :(

Det där är väl rätt symptomatiskt för Clas Ohlson. Det är inte billigt, sällan särskilt prisvärt och deras erbjudanden är sällan särskilt bra. Däremot har de tillgängliga butiker i bra lägen, oftast bra öppettider och bra kundservice.

peternicklas
Andy78 skrev:
Köpte en samsung galaxy S3 med 24 månaders abonnemang fick en samsung surfplatta på köpet.
Vem hade detta erbjudande?

Andy78 skrev:
Jaha och vad kostade det då?

PHermansson skrev:
På Jula får man 10% på hela första köpet. Detta fick jag reda på av kassörskan just innan jag stoppade in betalkortet med en nota på över 2000:-. Kan ju säga att jag inte var sen med att fylla in den ansökan hon erbjöd mig, skriva i en lapp och tjäna över 200:- är ju helt ok.
Det erbjudandet har jag också använt mig av för något år sedan! :) Mycket trevligt!

pelpet skrev:
Det där är väl rätt symptomatiskt för Clas Ohlson. Det är inte billigt, sällan särskilt prisvärt och deras erbjudanden är sällan särskilt bra. Däremot har de tillgängliga butiker i bra lägen, oftast bra öppettider och bra kundservice.
Nej, men trots allt så är det 10% gratis om man ändå funderat på att köpa något dära! Jag gillar classes av anledningarna du nämnt ovan! När det krisar och klockan är mycket är det smidigt glida in dära!

Krilleman
Jag fyndade en gipskniv på Rusta för något år sen (inte så aktuellt nu då...) 30:- kostade den, men den såg robust ut så jag slog till. Den var inplastad i "hårdplast-förpackning" så det gick ju inte att känna på den. Men men, väl hemma var den helt fantastisk. Underbart gummerat grepp och den låg bra i handen, gedigen känsla på den! Så jag tänkt slå på stort och köpa en till dagarna efter (det fanns en hel binge med dom) Men till min stora förvåning var dom slut!

Förklaringen kom veckorna efter när tanten skulle kolla på tapeter i en betydligt dyrare butik . Där låg dom, gipsknivarna, exakt samma i hårdplast-förpackning, men i en ny binge och nya priset 99:-

Problemet var väl bara att 30:- för en kniv som var bra, var för bra!

peternicklas skrev:
Vem hade detta erbjudande?
Phonehouse.
Jag kunde ha valt samsung galaxy note om jag ville.

raveper skrev:
Jaha och vad kostade det då?
449kr Månaden, då ingår allt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.