Håller på med ett rum i källaren och på en del ställen är det väldigt stora springor mellan vägg och tak. Vad kan jag fylla igen dem med? Är det Finbetong man ska satsa på?
Väggarna ska sedan flexas och putsas med putsbruk c. Tänker jag rätt eller är jag helt ute och cyklar?
Väggarna ska sedan flexas och putsas med putsbruk c. Tänker jag rätt eller är jag helt ute och cyklar?
Har mycket bra erfarenhet av Ardex A45. Funkar som spackel men blir mycket hårt, sjunker eller spricker inte.
Renoverare
· Stockholm
· 383 inlägg
Du skulle kanske kunna överväga en taklist också?
Renoverare
· Stockholm
· 383 inlägg
Om du bara vill täta springorna kan du ju köra fogskum och skära bort det som blir överflödigt när det expanderat klart.H hedstrom skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 383 inlägg
Tänkte i så fall upp i glipan där den är som störst för att hindra spindlar och andra djur som du skrev om tidigare. På väggen behöver du ngt puts som jag tror andra har bättre koll på än vad jag har. Själv har jag dock putsat min källare med gipsputs, jag har för mig att man kan lägga upp mot 5 cm i en putsning. Kan det vara ngt för dig kanske?H hedstrom skrev:
I mina öron så klingar det inte bra. Jotun har en färg som heter murfiller det skulle du kunna köra med om du lyckas flexa putsen jämnt. Sen har dom en toppfärg på det. Den är diffusionsöppen.H hedstrom skrev: