Jag har haft rost runt vissa spikar i fasaden. Det har visat sig vara metallbitar som förmodligen är spår efter spikpistolmagasinet som fastnat i fasaden. Jag har gått över fasaden och tagit bort de bitarna. Då har det blivit lite hål runt spikarna eftersom jag fått gräva rejalt i trät för att få ut de rostiga pinnarna.
Se bilder hur det ser ut nu. Den bruna färgen är lite grundfärg som jag slängt på så länge.
Vad ska man fylla igen hålen med så att det håller längst? Det finns ju en del att välja på, ex tec7, snickerispackel eller "wood filler".
Förra ägaren verkar ha smetat på någon gummi/plastbaserad filler på sina ställen och det ser inte vackert ut nu 10 år senare.
Se bilder hur det ser ut nu. Den bruna färgen är lite grundfärg som jag slängt på så länge.
Vad ska man fylla igen hålen med så att det håller längst? Det finns ju en del att välja på, ex tec7, snickerispackel eller "wood filler".
Förra ägaren verkar ha smetat på någon gummi/plastbaserad filler på sina ställen och det ser inte vackert ut nu 10 år senare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För de där smål "hålen"skulle jag bara ha målat över dom med fasadens färgFlagganT skrev:Jag har haft rost runt vissa spikar i fasaden. Det har visat sig vara metallbitar som förmodligen är spår efter spikpistolmagasinet som fastnat i fasaden. Jag har gått över fasaden och tagit bort de bitarna. Då har det blivit lite hål runt spikarna eftersom jag fått gräva rejalt i trät för att få ut de rostiga pinnarna.
[bild] [bild]
Liknande trådar
-
Hur fylla igen borrhål i betong?
Fasad -
Fylla i djupa hål/glipor i fasad - träspackel?
Fritidshus -
Hur fylla hål i väggen alternativt ta bort gammal elinstallation.
Byggmaterial & Byggteknik -
Laga hål i träfasad - enklaste sätt?
Fasad -
Fog, spackel eller gipsskiva för att fylla hål?
Färg, Måla & Tapetsera