Vill ju ha hemmet med hög "wife acceptance factor" så tänker skaffa zigbee reläer bakom strömbrytarna. Wiser känns ju som ett gediget märke men gillar inte att man inte verkar kunna koppla andra märken till deras hub.
Så skulle vilja ha IKEAs Dirigera istället. Samt att det som kopplas till Dirigera verkar komma upp i Apples HomeKit vilket jag helst skulle vilja köra för alla scenarios.

Nån som har erfarenhet av att koppla Wiser produkter till IKEA Dirigera?
 
B
Finns ingen sådan koppling. Ikea är för enkla produkter du tar med dig när du flyttar. Puckar blir en del av den fasta installationen i huset och kan tänkas vara värdehöjande om det görs rätt och med rätt produkter. Finns andra puckar med stöd för Apple Home.
 
Redigerat:
Tänkte att det är ju zigbee så det kanske funkar. För kollar man på denna puck från Sonoff (https://www.styrahem.se/p/857/infal...-1-kanal-ingen-nolla-sonoff-zbmini-l2-extreme) så står det ju att den kan kopplas till IKEA Dirigera. Sonoff är ju betydligt billigare också än Wiser men såg nån skriva här att Sonoff dimmers inte verkar hålla så bra.

Men vilka puckar funkar med Apple HomeKit då? Evvr har iof puckar som dom säger funkar med Hue och då borde dom ju dyka upp i Apple HomeKit om man har Hue:en i HomeKit alltså.
 
B
Plejd har stöd för Apple Home.
 

Bästa svaret

Kan inte svara på om just Wiser funkar i dirigera hubben tyvärr, men jag skulls gissa att det funkar.
Har själv en dirigera hubb och har kopplat massor av olika zigbee prylar till den så som Phillips hue, aqara, sunricher. Både fast monterat i dosor samt lösa sensorer och lampor.

Allt visas korrekt i homekit.
 
F farside22 skrev:
Kan inte svara på om just Wiser funkar i dirigera hubben tyvärr, men jag skulls gissa att det funkar.
Har själv en dirigera hubb och har kopplat massor av olika zigbee prylar till den så som Phillips hue, aqara, sunricher. Både fast monterat i dosor samt lösa sensorer och lampor.

Allt visas korrekt i homekit.
Tack! Det låter ju lovande :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.