Medlem
· Jämtland
· 3 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 17 916 inlägg
Du har ju trefas.
Moderator
· Stockholm
· 52 887 inlägg
Spontant så ser det ut att vara trefas. Du har tre inkommade trådar till huvudbrytaren nere till vänster, från den går det en tråd till vardera fasskena (under propparna).
Så huruvida det är trefas beror på hur de tre inkommande trådarna är inkopplade i andra änden.
Så huruvida det är trefas beror på hur de tre inkommande trådarna är inkopplade i andra änden.
Medlem
· Jämtland
· 3 inlägg
Tack. Det är till spisen. Tänkte en sådan röd industri kontakt. Har en industri symaskin nu
Jag är ingen elektriker men vad jag kan se så kommer det ju in tre faser och jag tror att det alltid kommer in tre faser.Priset är ju en svårare fråga, vart ska trefasuttaget sitta? ska det sitta precis vid proppskåpet tycker jag att det inte borde kosta mer än 1000kr inklusive allt, En timmas jobb 500kr och 500kr för material.
Det går fint att koppla in ett trefasuttag i din central.
ser ut att vara 3st lediga säkringar i lodrätt rad brevid den andra huvudbrytaren. Grupp 16
Det bör inte kosta en förmögenhet.
men mycket spelar in på priset .
Tex. vart du bor (restid)
hur långt från centralen du vill ha uttaget.
om kabel ska igenom en massa väggar (håltagning)
ser ut att vara 3st lediga säkringar i lodrätt rad brevid den andra huvudbrytaren. Grupp 16
Det bör inte kosta en förmögenhet.
men mycket spelar in på priset .
Tex. vart du bor (restid)
hur långt från centralen du vill ha uttaget.
om kabel ska igenom en massa väggar (håltagning)
Medlem
· Jämtland
· 3 inlägg
Tack! Bästa önskningar till er!
Medlem
· kronoberg
· 1 523 inlägg
Vacker Relus central du har där. Skulle du ha några extra propphuvar eller får för dig att byta centralen av någon dum anledning. så köper jag gärna ett par propphuvar av dig.
och som tidigare talare nämt så är det inga problem att få dit ett 3fas uttag. Dock kanske du åker på att montera en JFB. Jag ser att du har en liten central till höger.är denna för värmen? Ska du ha JFB så kanske denna ska läggas uttanför JFB eller på en egen och måste då separeras ifrån övriga centralen. Men som sagt det löser din Elektriker åt dig isf.
och som tidigare talare nämt så är det inga problem att få dit ett 3fas uttag. Dock kanske du åker på att montera en JFB. Jag ser att du har en liten central till höger.är denna för värmen? Ska du ha JFB så kanske denna ska läggas uttanför JFB eller på en egen och måste då separeras ifrån övriga centralen. Men som sagt det löser din Elektriker åt dig isf.
Liknande trådar
-
Hur fungerar det att lägga golv i denna stuga?
Byggmaterial & Byggteknik -
Varför fungerar inte detta nyinköpta lysrör i denna armatur?
Belysning -
Hur fungerar detta radiatorkoppel
Värme allmänt -
Vad kan det bero på att hydroforanläggningen ej fungerar?
Vatten & Avlopp -
Varför fungerar det inte att streama 4k?
Teknik