Har just köpt Ikeas Vidga gardinskenor men behöver dessa små "glid" som man sätter på skenorna som gardinkrokarna sedan ska hänga på. Dumt nog så säljer Ikea dessa separat och de är slut i lager så nu har jag fyra skenor som inte går att hänga något i.

Har någon erfarenhet av dessa, råkar ni veta ifall glid från andra märken (te x från Jysk, Hasta, Kirsch...) fungerar för Ikeas Vidga gardinskenor?

Tack! :D
 

Bästa svaret

Jag har klippt Ikeas glid och använt i en Jysk skena, så det borde väl gå åt andra hållet. Kanske värt att kolla på dessa i butik.
 
Fick ni n
V VattenTrollkarlen skrev:
Har just köpt Ikeas Vidga gardinskenor men behöver dessa små "glid" som man sätter på skenorna som gardinkrokarna sedan ska hänga på. Dumt nog så säljer Ikea dessa separat och de är slut i lager så nu har jag fyra skenor som inte går att hänga något i.

Har någon erfarenhet av dessa, råkar ni veta ifall glid från andra märken (te x från Jysk, Hasta, Kirsch...) fungerar för Ikeas Vidga gardinskenor?

Tack! :D
Hur gick det? Hitta du någon lösning?
 
G glinton skrev:
Fick ni n

Hur gick det? Hitta du någon lösning?
Sorry glömde bort att svara här men det tråkiga svaret är att jag aldrig försökte med någon lösning. Jag skrev denna tråd på en söndag och då hade Ikea slut på dessa glid men redan dagen efter så fick de in dem i lager igen så jag köpte från Ikea. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.