Jag misstänker att det går att hitta allt i olika trådar och den klistrade, men jag skulle önska lite mer specifik beskriving på vilka material man ska/bör använda och hur arbetsgången är.
Idag:
Badrum på 2:a vån. ca 3.5 ' 2 m stort (litet)Plastmatta på golv och väggar där det släppt lite runt brunnen i duchen.
Kontaktade f-bolget och dom skickade en kille från "Munters" Denna "utbildade" person hävdade att man skarvar i en ny matta i duchhörnan (en sträcka på 1.8m) Och att det därmed skulle bli billigare än självrisken.
Jag protesterade, men försäkringsbolaget ansåg att det var korrekt att göra så, även om sträckan blev längre än det totala breddmåttet på badrumsytan. Rätt eller fel? Nåväl ingen hjälp därifrån.
Jag gör som vanligt, allt själv :=)
Imorgon :=)
Värmegolv, klinker och kakel.
Jag tänkte använda mig av Roths system eller liknade med färdiga plattor för värmerören. Dom tänkte jag fälla ner mellan reglarna. Detta eftersom jag vill att det ska bygga så lite som möjligt på höjden.
På där 22mm golvskiva och 12mm flytspackel ? Behövs det vara så mycket eller går det banta det hela? (22+12+10=42mm puh)
Vad använder man för fuktspärr?
På väggarna utanför duch hörnan även vid handfat fick jag "rådet" att låta mattan sitta kvar och bara kakla rakt på. Känns siså där?
Vad ska jag använda för skivmaterial i väggarna?
Och gärna då lite tips på arbetsgång
Tack
Crappy