Hej
Vi har precis byggt ett inglasat uterum, det är isolerat för att kunna användas från tidig vår till sen höst.
Så som det står just nu så är det i botten cellplast, golvspånskiva. Funderat lite på vad för golv jag skall lägga uppepå detta. Jag har tittat på golvplattor som heter "Bergo Elite System 2" se bild nedan. Är det någon här som har erfarenheter kring detta? Tänker att man lägger en foam undertill. Det jag främst funderar på är hur känslan att gå på detta är, upplevs den plastig?
När det gäller matgrupp funderar jag på vad som fungerar i denna typen av uterum. Det mesta jag hittar när jag googlar är olika rotting varianter. Önskvärt hade ju varit stolar med lite mer inomhus känsla, eventuellt textilbeklädda. Tror ni att det hade fungerat? Vad har ni som inglasade uterum för typ av matgrupp?
Vi har precis byggt ett inglasat uterum, det är isolerat för att kunna användas från tidig vår till sen höst.
Så som det står just nu så är det i botten cellplast, golvspånskiva. Funderat lite på vad för golv jag skall lägga uppepå detta. Jag har tittat på golvplattor som heter "Bergo Elite System 2" se bild nedan. Är det någon här som har erfarenheter kring detta? Tänker att man lägger en foam undertill. Det jag främst funderar på är hur känslan att gå på detta är, upplevs den plastig?
När det gäller matgrupp funderar jag på vad som fungerar i denna typen av uterum. Det mesta jag hittar när jag googlar är olika rotting varianter. Önskvärt hade ju varit stolar med lite mer inomhus känsla, eventuellt textilbeklädda. Tror ni att det hade fungerat? Vad har ni som inglasade uterum för typ av matgrupp?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 665 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 665 inlägg
Välkommen till forumet!
Har släktingar med uterum som håller en temperatur på ung. 5 grader vintertid och de har en gammal inomhussoffa med vanliga tygklädda dynor och kuddar, fåtöljer i riktig rotting (inte plastimitation) och matbord i trä. Klinker på golvet.
Har du tänkt att hålla ditt uterum frostfritt?
Har släktingar med uterum som håller en temperatur på ung. 5 grader vintertid och de har en gammal inomhussoffa med vanliga tygklädda dynor och kuddar, fåtöljer i riktig rotting (inte plastimitation) och matbord i trä. Klinker på golvet.
Hej Birgit och tack för välkomnandet.BirgitS skrev:Välkommen till forumet!
När det gäller vintertid så är vi inte främmande för att "packa undan" möblemanget, vi har sneglat på att ha nån typ av gasolvärmare när vi upplever det kyligt i rummet.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 665 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 665 inlägg
Då bör ni väl kunna ha vilka möbler som helst i princip. Ingen risk att det regnar på dem och fuktig luft ska inte heller kunna kondensera på dem. Bra att tänka på att mycket solljus kan bleka en del färger och torka ut trä.
Gasolvärmare producerar både koldioxid och vattenånga vid förbränning, lämpligare med någon typ av elektrisk värmare, betydligt billigare i drift också.W weewee skrev:
W weewee skrev:
Ser jättefint ut! Jag har själv tänkt att lägga in bergo’s golv i vårt uterum och har också kikat på färgen marble grey. Tycker det är så svårt dock att få en bra uppfattning om färgen och mönstret från deras produktbilder, skulle du kunna tänka dig att lägga upp ett par bilder till på ditt golv?
Hej!Majnaa skrev:
Absolut. Tog tre bilder på golvet nu på kvällen
.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hej
Jättefint uterum! Blev intresserad av ditt inlägg då jag funderar på att bygga vår-s-höst- uterum med trall som grund och jag har känt mig lite tveksam till att ha trall i själva uterummet men har för lite kunskap om vad man kan göra... Vad hade ni för grund? Ni skrev spånskivor tror jag... Kan man lägga denna typen av plattor på trallen eller hur gör man? Sedan undrar jag hur ni nu efteråt själva tycker om hur plattorna upplevs plastiga?
Med vänlig hälsning Magdalena
Jättefint uterum! Blev intresserad av ditt inlägg då jag funderar på att bygga vår-s-höst- uterum med trall som grund och jag har känt mig lite tveksam till att ha trall i själva uterummet men har för lite kunskap om vad man kan göra... Vad hade ni för grund? Ni skrev spånskivor tror jag... Kan man lägga denna typen av plattor på trallen eller hur gör man? Sedan undrar jag hur ni nu efteråt själva tycker om hur plattorna upplevs plastiga?
Med vänlig hälsning Magdalena
Liknande trådar
-
Funderingar kring att lägga hårdvaxolja själv samt bra pris på golvslip i Stockholm?
Golv -
Funderingar kring handdukstork och golvvärme
Värme allmänt -
Funderingar kring montering av nytt golvvärmesystem, vatten
Värme allmänt -
Funderingar kring golvvärme och handdukstork
Badrum -
Hur lämpligen konstruera nytt golv i uthus? Och övriga funderingar kring detta hus
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus