Skedde ett missöde vid blomvattning som gjorde att en ytterst liten mängd vatten trängde in i botten på en MDF-fönstersmyg.
Jag stör mig något enormt på det men att byta hela smygen är ett projekt jag helst undviker just nu.
Slipa ned borde gå men orolig för att det reser sig mer när man målar slipade utan? Förbehandling med någon spärrgräns kanske?
Jag stör mig något enormt på det men att byta hela smygen är ett projekt jag helst undviker just nu.
Slipa ned borde gå men orolig för att det reser sig mer när man målar slipade utan? Förbehandling med någon spärrgräns kanske?
Förstår att du vill göra något åt det om det stör dig, men det är absolut ingen fara att låta det vara som det är.
Jag hade eventuellt skurit med en vass brytbladskniv och sedan lagt en vit fog i skarven, mest för att förhindra ytterligare inträngning.
Jag hade eventuellt skurit med en vass brytbladskniv och sedan lagt en vit fog i skarven, mest för att förhindra ytterligare inträngning.
Produkter som diskuteras: "brytbladskniv"
Brytbladsknivar
Brytbladsknivar är utmärkta verktyg för att utföra en mängd olika skärande uppgifter. De har avtagbara blad med flera segment, så när bladets spets blir trubbigt kan du enkelt bryta av det segmentet och har då ett nytt, skarpt blad
Läs mer
Produkter som diskuteras i tråden