Hej på er!
Upptäckte en sak för första gången i källaren i vårt hus som vi ägt sedan 10 månader tillbaka. Observera att det kan ha sett ut såhär under lång tid och att jag bara inte sett det förrän nu, eller att det är nytillkommet. Ringat in området för att kolla om det växer i storlek.
Källare från 50-talet. Ålder på ytskikt oklart. Ej dränerat. Oinredd källare. Övriga källarväggar utan synbar fuktpåverkan på denna sida av huset, dom är ju dock utan ytskikt.
Utbuktningar finns här och var de flesta är stenhårda, bortsett från två utbuktningar under ytskiktet som är mjuka och spröda. Vet inte vad det kan vara (kolla video med ljud på).
Området jag filmat befinner sig ovan marknivå.
Är det fuktrelaterat eller inte? VAD är det som knastrar? Låter ju snustorrt.
(Har inte vågat punktera det för att undersöka närmare än).
Upptäckte en sak för första gången i källaren i vårt hus som vi ägt sedan 10 månader tillbaka. Observera att det kan ha sett ut såhär under lång tid och att jag bara inte sett det förrän nu, eller att det är nytillkommet. Ringat in området för att kolla om det växer i storlek.
Källare från 50-talet. Ålder på ytskikt oklart. Ej dränerat. Oinredd källare. Övriga källarväggar utan synbar fuktpåverkan på denna sida av huset, dom är ju dock utan ytskikt.
Utbuktningar finns här och var de flesta är stenhårda, bortsett från två utbuktningar under ytskiktet som är mjuka och spröda. Vet inte vad det kan vara (kolla video med ljud på).
Området jag filmat befinner sig ovan marknivå.
Är det fuktrelaterat eller inte? VAD är det som knastrar? Låter ju snustorrt.
(Har inte vågat punktera det för att undersöka närmare än).
Förmodligen är väggen fuktig så att putsen har börjat släppa bakom tapeten. Det är i sig inget större problem men muren skulle må bättre om du river tapeten, jämnar till med sandspackel och stryker på silikatfärg. Då kan fukten vandra fritt och dunstar bort.
Håller med, bor i hus med samma ålder och förutsättningar och jag skulle undvika tapet.D Diastema skrev:
Klicka här för att svara