Hej..
Jag blir tokig..Vi byggde en alla våra vitvaror. ALlt fungerade bra förutom att diskmaskinen (Siemens) läcker fukt kring fronten. Värst är det upptill på sidorna, drar man med fingret under senare tiden av diskprogrammet blir det alldeles blött..
Jag har fått maskinen utbytt en gång, den nya beter sig lika. Inte så roligt när lacken släpper på luckorna...
Nån som varit med om samma sak, vad ska jag göra??
HJÄLP!!

MVH // Kippe

Nu väcker jag en riktigt gammal tråd. Men fick du ordning på det? Jag har lika problem på en ny inbyggnads diskmaskin..
Kan jag monterat det fel på något sätt? Känns inte som att luckan riktigt tätar uppe i vänstra hörnet men å andra sidan satt ju luckan på från fabrik så känns inte som att jag kan gjort något fel med den..

A
det är oftast täckluckan som är skev eller fel monterad

electroluxaren skrev:
det är oftast täckluckan som är skev eller fel monterad
Täckluckan, är det min trälucka jag skruvat dit själv?
Förstår inte hur den kan påverka att fukt släpps ut?

A
ja din trälucka
för att den är styvare än maskinens lucka
om din trä lucka inte är 100% plan eller att den spänner mot diskmaskinen så kommer det att läcka
ta loss träluckan och lägg den på en stenskiva så får den inte ligga det minsta lilla ojämnt.

electroluxaren skrev:
ja din trälucka
för att den är styvare än maskinens lucka
om din trä lucka inte är 100% plan eller att den spänner mot diskmaskinen så kommer det att läcka
ta loss träluckan och lägg den på en stenskiva så får den inte ligga det minsta lilla ojämnt.
Aha ok! Låter logiskt. Kan man kompensera ev. skev lucka genom att tex spänna/släppa på skruvarna som håller fast träluckan mot maskinens lucka?

A
Jo men då blir det ju rackligt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.