Har fått vita fläckar spåntpanelen vad kan detta vara och hur åtgärdar man detta och när kan man göra detta
Jag fukt mätte panelen och fick följande värden 10% respektive ett ställe på 14%
Tacksam för svar
Mvh Göran

G Göran Wäfors skrev:
Har fått vita fläckar spåntpanelen vad kan detta vara och hur åtgärdar man detta och när kan man göra detta
Jag fukt mätte panelen och fick följande värden 10% respektive ett ställe på 14%
Tacksam för svar
Mvh Göran
Vart har det uppstått? Har ni gjort någon förändring, tilläggsisolerat m.m.

G Göran Wäfors skrev:
Tacksam för svar
Mvh Göran
det behövs mycket mera information för att kunna besvara frågan. Till exempel bilder och information kring typ av hus, typ av vind, historik, nya ombyggnader eller levnadsvanor mm

• Gilla
Tompafix
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
det behövs mycket mera information för att kunna besvara frågan. Till exempel bilder och information kring typ av hus, typ av vind, historik, nya ombyggnader eller levnadsvanor mm
Fick ny duk över kärpappen o nya pannor 2016 såg lite vita fläckar då men det har inte blivit mer sen dess mätte med en fuktmätare med två stift den visade som högst 14 därefter 11 procent mätte två dagar i mellan övrigt inga förändringar på 30 år

T Tompafix skrev:
Vart har det uppstått? Har ni gjort någon förändring, tilläggsisolerat m.m.
Fick ny duk o pannor 2016 då fanns det vita fläckar men det har inte blivet mer tog och mätte fuktigheten på råsponten o takstolarna det visade ett ställe på 14 o övriga mätningar på 11% fuktighet mätte med två dagars mellan rum samma värden inget annat gjort på 30 år

har det inte blivit mer sen 2016 så kan du nog låta naturen sköta det där även om du har en minimal påväxt. Det är inte farligt och är en bra indikator på att det är ganska bra klimat.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.