Hej!

Uppskattar om ni kan titta på bifogad bild. Det är bakom en vanlig, rund spegel som hängt där. Själva ställer vi oss helt frågandes till vad det är för vätska och hur den kommit dit... någon som har någon tanke? Det upptäcktes som tu var eftersom rinningarma fanns synliga nedanför spegeln, tyvärr har allt lämnat spår efter sig eftersom det är en helmatt målad Vägg med rinningar och fläckar under en skruv, skador efter en spegel på helmatt målad yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
vägg...

Vad är det för vägg och hur ser spegeln ut? Tänker spontant kondens mot kall yta.

Centano Centano skrev:
Vad är det för vägg och hur ser spegeln ut? Tänker spontant kondens mot kall yta.
Hej,

Det är en vanlig gipsvägg, vägg i vägg i ett parhus. Borde väl inte bli kondens då...?

Det är en vanlig spegel ned stålkant och baksidan är sån där träskiva. För övrigt var träskivan helt torr,och inga spår efter nåt...

Okay. Torkar det upp eller sitter det kvar fläckar, det kanske inte är vatten? Ingen som gått lite överstyr med rengöringen av spegeln så det sprayats in bakom den?

Centano Centano skrev:
Okay. Torkar det upp eller sitter det kvar fläckar, det kanske inte är vatten? Ingen som gått lite överstyr med rengöringen av spegeln så det sprayats in bakom den?
Det är som sagt permanent kvar, så kanske inte vatten...
Ja jag tänkte ev det,men ingen känner sig träffad att de skulle kunna vara så!

Om vi inte hittar en bättre förklaring, så får man väl acceptera att det kanske är rengöringsmedel...

Är det verkligen en vätska?
Har man en luftström som passerar saker på en vägg kan den "sätta av" den smuts som den innehåller runt/bakom föremålet. Och luft innehåller ju en viss fukthalt.

A AndersS skrev:
Är det verkligen en vätska?
Har man en luftström som passerar saker på en vägg kan den "sätta av" den smuts som den innehåller runt/bakom föremålet. Och luft innehåller ju en viss fukthalt.
Där ser man...Ja jag har ju ingen aning.de enda jag kan säga är att jag kunde suga upp lite av de med hushållspapper och att de ju har runnit ... och på samma vägg 3 m bort har jag en stor tavla men bakom den finns inget alls

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.